خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

تراکتورسازی تبریز؛از ورشکستگی تا صادرات

کد خبر : ۱۰۷۵۴۳۷

شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی از جمله واحد‌های صنعتی احیا شده آذربایجان‌شرقی در دولت تدبیر و امید است که سالیانه هفت میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور دارد و پیش‌بینی می‌شود این رقم سال آینده به ۲ برابر افزایش یابد.

شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی یکی از ۱۷ واحد تولیدی احیا شده آذربایجان شرقی توسط تشکیلات قضایی در سال های اخیر است که با ۲۸ سال سابقه فعالیت،به دلیل واگذاری به فرد فاقد اهلیت در اواسط دهه ۱۳۸۰ دچار ورشکستگی شد.                                         

بدری مدیرعامل شرکت، در گفت و گوبا خبرنگار ایلنا، گفت: این شرکت، یکی ازشرکت‌های اقماری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران است، درسال ۸۵ سهم سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران دراین شرکت ازطریق سازمان خصوصی سازی با ۳۵۰ نفرپرسنل به بخش خصوصی واگذار و از گروه تراکتورسازی ایران منفک گردید.

اوافزود: این شرکت براساس صورت‌های مالی و گزارش حسابرس و بازرس قانونی ازسال ۸۸ جزو شرکت‌های زیان ده محسوب می‌شد.

وی گفت:دریافت تسهیلات و وام‌های بانکی نیز نتوانست تدوام بخش فعالیت‌های این شرکت باشد، که نهایتا درسال ۹۴ به دلیل ورشکستگی مدیریت اسبق در اختیار اداره تصفیه امور ورشکستی تبریز قرارگرفت.

مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه این شرکت به دلیل عدم فعالیت، بدهی‌های انباشته به ادارات، سازمان‌ها وافراد حقیقی وحقوقی روز به روز راکد شد افزود: به طوری که طلبکاران اقدام به صدور اجرای دیه برای توقیف اموال شرکت کردند.

بدری گفت: با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز به موضوع شرکت ورشکسته ماشین آلات صنعتی، علاوه براینکه جلوتوقیف اموال گرفته شد، درسال ۹۵ این شرکت به مدت ۱۸ ماه به صورت اجاره‌ای در اختیار گروه تراکتورسازی ایران قرارگرفت و دیریت آن به شرکت خدمات صنعتی تراکتورسازی ایران سپرده شد.

وی بابیان اینکه گروه تراکتورسازی ایران در مدت اجاره، برای راه اندازی وتدوام دوباره فعالیت شرکت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کرد، گفت: با جان گرفتن دوباره شرکت، بیش از ۲۱۴ نفر از کارگران شرکت راکد ماشین آلات صنعتی که تا زمان اجاره ۹ ماه حقوق نگرفته بودند، از اولین ماه اجاره، تمامی حقوق ومزایای قانونی خود را دریافت کردند.

او گفت: پس از اتمام مهلت اجاره، در اواخر سال ۹۶ باانجام تشریفات مزایده، واگذاری قطعی شرکت ورشکسته ماشین آلات صنعتی به گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به وقوع پیوست و همه فعالیت‌های آن در شرکت خدمات صنعتی تراکتورسازی ایران ادغام وتولید و مونتاژ بکولودر درمدل‌های مختلف به فعالیت‌های این شرکت اضافه شد.

مدیرعامل شرکت بااشاره به افزایش ظرفیت وحجم کاری این شرکت گفت:هم اکنون بیش از ۲۰۰ شرکت وکارگاه تولیدی بزرگ وکوچک بصورت پیمانکاری، برای تامین قطعات باشرکت خدمات صنعتی همکاری می‌کنند.

                                                       حدود ۳۵۰ پیمانکار در تولید محصولات درحال تلاش هستند

نعمتی رئیس تکنولوژی شرکت نیز با بیان اینکه همه محصولات این شرکت ازطریق مهندسی معکوس ایجادشده است افزود: شرکت خدمات صنعتی تراکتورسازی ایران باتولید بیش از ۵۰ نوع ازقطعات وتجهیزات هیدرولیک انواع تراکتور، علاوه بر اینکه به پایداری اشتغال درشرکت کمک نموده، بصورت مستقیم وغیرمستقیم نیزدرایجاد اشتغال واقعی وجدید سهیم بوده است.                                         

اکبری مدیرامور مونتاژ شرکت نیز در گفت گو با ایلنا، نیز گفت:این شرکت تنها تولید کننده بیل بکوولودر در ایران است که حدود ۱۰۸ نوع محصول دراینجا تولید می‌شود که ۳۹ موردآن مربوط به هیدرولیک وقطعات انتقال قدرت است.

اودر ادامه گفت: شرکت خدمات صنعتی توانسته است باتولید ۳۵ دستگاه بکوولودر درسال ۹۷ و ۷۵ دستگاه بکوولودر درسال۹۸ به پیشرفت آبادانی کشور کمک نماید.

وی بابیان اینکه درسال ۹۹  ازسوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گذاری شده بود،گفت:تعداد ۲۰۰ دستگاه دربرنامه تولید شرکت قرارگرفته وتاکنون بیش از ۷۰ درصد آن محقق شده است.

یکی ازکارگران  در گفت و گو با  خبرنگار ایلنا،  گفت:دربخش تولید قطعات تراکتور که عمدتا قطعات هیدرولیکی است، ازقبیل پمپ هیدرولیک، کلاج، داشبورد وکابین ماقطعا جلوی واردات این محصولات راگرفتیم ودرحال حاضر به طور ۱۰۰ درصد دراستان وداخل کشور درحال تولیداست.

وی افزود:حالا این شرکت باتولید قطعات حساس تراکتور و بیل بکو علاوه برتامین نیاز داخل از خروج ارز جلوگیری کرده و دربحث بک کولیدر ۱۰ میلیون یور درسال وصرفه جویی می‌کنیم.

                                                  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز