خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شبستر در مجلس:

باغات شبستر با ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه، در حال خشک شدن است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۱۷

این موضوع هرساله در حال افزایش است. / کمبود آب، یکی از مشکلات بزرگ شهرستان شبستر بوده و حل این مشکل زمان‌بر است و باید با تمهیدات مختلفی مدیریت شود.

ایلنا: نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد این شهرستان برپایه کشاورزی بوده و درختان‌ باغات این شهرستان در اثر ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه در حال خشک شدن است و این آفت هرساله روند تصاعدی به‌خود می‌پذیرد و این امر، درمیان مدت می‌تواند به شدت به اقتصاد کشاورزی شهرستان آسیب وارد نماید.
به گزارش ایلنا، علی علیلو با بیان اینکه یک هزار و یکصد حلقه چاه مجاز کشاورزی در این شهرستان وجود دارد گفت: ۵۰۰ حلقه این تعداد برقدار و در۶۰۰ حلقه نیز برای برداشت آب از موتورهای نفت و گازی استفاده می‌شود.
وی افزود: پسروی آب دریاچه ارومیه، شور شدن آب چاه‌های کشاورزی را به‌ دنبال داشته است به‌ طوریکه این امر بخش کشاورزی شهرستان را با مخاطره جدی روبرو ساخته است.
علیلو خاطرنشان کرد: کمبود آب، یکی از مشکلات بزرگ شهرستان شبستر بوده و با توجه به این موضوع که حل این مشکل زمانبر می‌باشد، تا رفع کامل مشکل کمبود آب با تمهیداتی همچون ایجاد تعاونی‌های مختلف توسط کشاورزان و استفاده از سیستم آبیاری مدرن، سیستم آبیاری اراضی زراعی و باغی باید بصورت کامل و جدی مدیریت شود.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۵۴ درصد از مردم این شهرستان از محل کشاورزی و باغداری امرار معاش می‌نمایند گفت: مردم این شهرستان با استفاده درست، مدیریت شده، به‌هنگام و بر اساس برآورد نیاز بخش تولید در این منطقه که از نظر آب با مشکل مواجه می‌باشد، خواهد توانست علاوه بر تامین اهداف توسعه، روند رو به رشد بخش‌های مختلف کشاورزی را نیز امکان پذیر و این امر، با تعامل، همکاری و همفکری تمام نهادهای اجتماعی امکانپذیر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز