خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بستان آباد در مجلس:

مسیر هموار شده که قاچاق دام بیشتر از گذشته صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۷۲

ما با قاچاق دام مخالف بوده و از مسئولین امر تقاضا داریم جلوی قاچاق دام را بگیرند. اگر چه با توجه به شرایط موجود سود کمی عاید دامداران می‌شود اما این امر قاچاق دام را توجیه نمی‌کند. دلیل اصلی این کار واسطه‌ها هستند که ازآن سود می‌برند و با این کار، بازار مصرف داخلی را با مشکل مواجه می‌کند.

ایلنا: نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم محصول ارزان قیمت تولید تا اقشار کم درآمد بتوانند از آن استفاده کنند، راه این است که در قیمت نهاده‌ها به دامدار کمک و آن را با قیمت پایین‌تر در اختیار دامدار قرار داد تا قیمت تمام شده کاهش یابد و یا به محصول تولید شده یارانه اختصاص داد تا محصول با قیمت پایین در بازار عرضه شود و یا اینکه به مصرف کننده یارانه اختصاص داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا غلامرضا نوری در گفتگو با خبرنگاران افزود: از نظر اقتصادی بهترین کمک و یارانه‌ای که دولت می‌تواند داشته باشد تا تعادل بازار را نیز بر هم نزند، کمک و یارانه دادن به تولید است که در اغلب کشور‌ها نیز این روش رایج است، اما در کشور ما هنوز به این موضوع بطورکامل پرداخته نشده است.
وی اضافه کرد: تولید گوشت فعالیتی اقتصادی است. محصول به فروش رفته باید جوابگوی هزینه‌ها باشد و از طرفی سود متعارفی به تولید کننده برسد. اگر این فرایند ناقص و دامدار به سود خود تا حدودی می‌تواند دوام آورده و از سرمایه خود هزینه کند.
نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که در خارج از کشور فضایی برای فروش با قیمت بالا‌تر از داخل وجود دارد، دامدار تمایل پیدا می‌کند محصول خود را صادر کند، البته این کار را واسطه‌ها انجام می‌دهند و بیشتر سود به جیب آن‌ها می‌رود. چون قیمت گوشت در کشورهای همسایه بالا‌تر است و در داخل نیز قیمت تمام شده دام زنده افزایش یافته، این مسیر هموار شده است که قاچاق دام بیشتر از گذشته صورت گیرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما با قاچاق دام مخالف بوده و از مسئولین امر تقاضا داریم جلوی قاچاق دام را بگیرند. اگر چه با توجه به شرایط موجود سود کمی عاید دامداران می‌شود اما این امر قاچاق دام را توجیه نمی‌کند. دلیل اصلی این کار واسطه‌ها هستند که ازآن سود می‌برند و با این کار، بازار مصرف داخلی را با مشکل مواجه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز