خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

موزه شعرا و عرفا در آینده‌ای نزدیک در تبریز افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۳۴

آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب و مقام ادبی استاد «سیدمحمدحسین شهریار» در تبریز برگزار شد.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان و تبریز سرچشمه جوشان ادب و عرفان ایران زمین است.
به گزارش خبرنگار ایلنا «علی داننده» در آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب و مقام ادبی استاد «سیدمحمدحسین شهریار» در تبریز اظهار داشت: آذربایجان مفاخر و فرهیختگانی را در دامن خود پرورانده است که استاد شهریار نمونهٔ بارز و درخشانی از گوهرهای دریای ادب و معرفت این مرز و بوم است و شناساندن هویت ملی و فرهنگی ما به جهانیان نیازمند شناخت و معرفی بزرگانی همچون وی است.
داننده گفت: همراه شدن روز ملی شعر و ادب فارسی با نام استاد شهریار فرصتی برای پاسداشت و ارج‌گذاری بر این گنجینهٔ ارزشمند است.
داننده با اشاره به مراحل اجرای طرح «مفاخر آذربایجان نمادهای عزت و سربلندی ایران اسلامی» گفت: این طرح جامع با هدف باز‌شناسی و آشنایی عموم مردم به ویژه جوانان‌، با راه و روش بزرگان علم و عرفان و ‌نشر آموزه‌های متعالی قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) در سه بخش «عالمان دینی و عارفان اسلامی»، «شاعران و نویسندگان» و «شهیدان و هنرمندان» در حال اجراست.
داننده، پژوهش علمی و نگارش دانشنامهٔ مفاخر آذربایجان، تهیهٔ تابلوهای تصاویر و کتیبه‌های خوشنویسی از شرح حال مختصر مفاخر و مشاهیر، چاپ مجموعهٔ تصاویر و شرح حال‌ها در قالب آلبومی نفیس، تولید فیلم مستند، نمایشنامه و رمان از سیر زندگانی مفاخر، ایجاد سایت موزهٔ مجازی از آثار تولید شده، برگزاری کنگره‌های بزرگداشت بزرگان علم، عرفان و ادب را ازجمله کارهای انجام گرفته در این راستا عنوان کرد.
وی همچنین از گشایش موزه شعرا و عرفا در آینده‌ای نزدیک در تبریز خبر داد.
براساس این گزارش آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و استاد شهریار بیست و هشتم شهریورماه جاری و با حضور اساتید برجسته شعر و ادب کشور در مجتمع سینمایی تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز