خبرگزاری کار ایران

دادستان آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

فعالیت‌های فرهنگی محور اصلی برنامه های اصلاحی زندان های آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۲۸۲

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز گفت: فعالیت‌های فرهنگی اولویت و محور اصلی برنامه های اصلاحی در این مجموعه و در حوزه کاری زندان ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، بابک محبوب علیلو در جلسه شورای قرآنی زندان مرکزی تبریز با اشاره به تاثیر حمایت مسئولین و قضات در ترغیب مددجویان برای شرکت در برنامه های اصلاحی، افزود: هر قدمی که در راستای توسعه و تعمیق فعالیت های فرهنگی به ویژه برنامه های قرآنی برداشته می شود باید مورد حمایت کامل قرار بگیرد و علاوه بر تشویق و امتیازدهی از طریق موسسه های حقوقی، نهادهای تشویقی نیز با استفاده از ظرفیت انجمن حمایت از زندانیان، بنیاد تعاون زندانیان و کمک های خیرین، فعالان طرح مورد تشویق مادی و معنوی قرار گیرند.

وی طرح شفاء و غدیر ۲ را طرح هایی ارزشمند و موثر دانست که به عنوان شاه کلید برنامه های اصلاح و بازسازگاری اجتماعی مجرمان اجرا می شود.

محبوب علیلو فعالیت و تلاش های ارزشمند در حوزه امور قرآنی و برنامه های فرهنگی و تربیتی را  از توفیقات الهی برشمرد و اضافه کرد: اینکه انسان بتواند در راستای نشر معارف قرآن و تعالیم دین مبین اسلام مجاهدت و تلاش کند، توفیقی الهی است که نصیب هر کس نمی شود.

وی با برشمردن آثار و برکات حاکمیت آموزه های اسلامی و قرآنی در جامعه و به ویژه زندان ها، یادآور شد: همه ما علاوه بر وظایف سازمانی و تکالیف اداری به عنوان یک مسلمان وظیفه و تکلیف دینی و انسانی نسبت به تبلیغ و اشاعه معارف قرآن و عترت داریم و باید در این جهت نیز  جدیت و اهتمام به خرج دهیم. 

محبوب علیلو با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و ضرورت اجرای ویژه برنامه های قرآنی در این ماه، گفت: طرح شفاء و غدیر ۲ با بهره گیری از فضای معنوی این ماه قوت و جان بیشتری یافته و باید به صورت پررنگ ادامه یابد. 

محبوب علیلو ادامه داد: باید طی تعامل و همکاری سازنده و تنگاتنگ قضات، همکاران حوزه نظارت بر زندان ها و مسئولان فرهنگی زندان ها به صورت ویژه این طرح ها اجرا و عملیاتی شود، به طوری که تا پایان سال بتوانیم با تلفیق طرح شفاء و غدیر و کتابخوانی با سرفصل های سند تحول در بازاجتماعی کردن مجرمین توفیقات خوبی حاصل کرده و فعالیت های قرآنی و مشارکت کنندگان در طرح را به میزان ۱۵ درصد افزایش دهیم. 

وی با اشاره به وضعیت پیش آمده ناشی از بی اخلاقی ها در جامعه و به تبع آن در زندان ها، اظهار داشت: متاسفانه درد مشترک و امروزی جوامع بشری، تنزل اخلاقی و گسترش ناهنجاری های اجتماعی و رفتاری می باشد که با بروز و ظهور افسار گسیخته فضای مجازی آتش خانمان سوز آن، زمینه ارتکاب جرم و افزایش بزه در میان افراد را بیش از پیش کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز