خبرگزاری کار ایران

شعری منتشر نشده از شهریار در قالب کتابی ارایه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۷۳

کتاب «صیحهٔ افلاک» در تبریز رونمایی می‌شود. / «صیحهٔ افلاک» مشتمل بر شعری منتشر نشده از «سیدمحمدحسین شهریار» با موضوع نزدیک شدن زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) و توصیف حکومت عدل آن امام همام با تکیه بر آیات و روایات مرتبط با آخرالزمان است.

ایلنا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با روز ملی شعر و ادب از کتاب «صیحهٔ افلاک» در تبریز رونمایی می‌شود.
به گزارش ایلنا علی داننده افزود: «صیحهٔ افلاک» مشتمل بر شعری منتشر نشده از استاد «سیدمحمدحسین شهریار» با موضوع نزدیک شدن زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) و توصیف حکومت عدل آن امام همام با تکیه بر آیات و روایات مرتبط با آخرالزمان است.
وی افزود: این قصیده در ۵۵ بیت سروده شده و با توجه به قراین موجود در آثار استاد شهریار می‌توان تاریخ سرایش آن را آخرین سالهای حکومت پهلوی دوم دانست.
داننده گفت: شعر انتظار از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های شعر مهدوی در زبان فارسی است و شور و حالی که در شعر انتظار موج می‌زند روایتگر انقلاب درونی شعرای شیعی است.
وی تاکید کرد: استاد شهریار نیز در اشعار متعدد خود عشق و ارادت قلبی خود را به ائمه اطهار(ع) نشان داده و در این قصیده نیز با زبانی نرم و لطیف و بیانی استوار و‌گاه حماسی به مقولهٔ فرج پرداخته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی این اداره کل را جهت چاپ و نشر همه‌ اشعار به جای مانده از استاد شهریار که تاکنون چاپ و نشر آن فراهم نشده است را اعلام کرد.
براساس این گزارش آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب و گرامیداشت استاد شهریار بیست و هشتم شهریورماه جاری ساعت ۳۰/۱۷ در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز واقع در اول سربالایی ولیعصر برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز