خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

امنیت و ثبات اقتصادی به نفع تولید و صادرات است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۳۸

دولت با لحاظ نمودن مصلحت تولید و صادرات کشور، در اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی نظیر هدفمند کردن یارانه‌ها و مدیریت نرخ ارز، فرصت‌ها و تهدید‌های احتمالی بخش تولید و صادرات را دقیقا بررسی و اقدام به اجرای سیاست‌های اقتصادی کلان و خرد خواهد کرد.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: ثبات نسبی درسیاست‌های اقتصادی دولت قطعا به نفع تولید و صادرات خواهد بود.
به گزارش ایلنا، محمد جعفر عظمایی در جمع صاحبان صنایع و تجار و بازرگانان استان افزود: دولت به عنوان متولی ساماندهی اقتصادی کشور از سویی نیز مدافع بخش خصوصی و وضع سیاست‌های کلان فرابخشی است و بایستی در مواقعی که امکان آسیب به فعالیتهای بخش خصوصی وجود دارد نسبت به تغییر شرایط و مقررات حاکم و روان سازی و تسهیل مقررات و فرآیند‌ها اقدام نماید.
وی در خصوص برنامه‌های اقتصادی دولت در تامین منافع بخش خصوصی گفت: دولت با لحاظ نمودن مصلحت تولید و صادرات کشور، در اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی نظیر هدفمند کردن یارانه‌ها و مدیریت نرخ ارز، فرصت‌ها و تهدید‌های احتمالی بخش تولید و صادرات را دقیقا بررسی و اقدام به اجرای سیاست‌های اقتصادی کلان و خرد خواهد کرد.
عظمایی در خصوص بستر‌های لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی در آذربایجان شرقی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با اصلاحات صورت گرفته در مقررات، همه قوانین با هدف تامین و روان سازی خواسته‌های سرمایه گذارن خارجی اصلاح گردیده و مشکل قانونی برای جذب سرمایه گذاری وجود ندارد.
وی در ادامه اظهار داشت: فقط بایستی در امر ارایه مشوق‌های سرمایه گذاری تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد و با اطلاع رسانی و نشان دادن مزیت‌های سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور با تبلیغات منفی صورت گرفته مقابله شود.
عظمایی خاطر نشان کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ موقعیت استراتژیک در منطقه شمال غرب و دسترسی به بازار اروپا از مزیت بالایی در بخش بازرگانی برخوردار بوده و همواره در تجارت و بازرگانی جزو اولین‌ها می‌باشد، لذا سرمایه گذاری بخش صنعت، صنایع معدنی، صنایع پایین دستی و صنایع مکمل معدنی در استان توجیه اقتصادی فراوانی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز