خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه آذربایجان شرقی باید با محوریت تبریز بزرگ صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۳۵

امروز زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در غرب و شرق تبریز فراهم شده و سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر در تبریز حضور می‌یابند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: شهرستان‌های استان هویت مستقل از تبریز ندارند.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در مراسم کلنگ‌زنی طرح مجتمع صنفی خودرو، اظهار داشت: فراهم کردن بستر توسعه در آذربایجان شرقی باید با محوریت تبریز بزرگ انجام شود و این مهم، با حرف و شعار تحقق نمی‌یابد بلکه باید یک برنامه اقتصادی برای آن تعریف شود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ مناطق مختلف استان به هم پیوسته است، افزود: امروز اگر برای غرب تبریز منطقه ویژه اقتصادی بستان‌آباد پیش‌بینی می‌شود، برای شرق تبریز هم منطقه ویژه سهلان یا شهر صنعتی بعثت تعریف شده است و این پیوستگی در تمام ابعاد باید مورد توجه قرار گیرد.
احمد علیرضا بیگی تصریح کرد: امروز زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در غرب و شرق تبریز فراهم شده و سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر در تبریز حضور می‌یابند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پازل توسعه تبریز بزرگ فراهم شده و به سرعت در حال عملیاتی شدن است، افزود: خوشحالم که در دوره مدیریت خود توانستیم بستر توسعه را در بخش‌های مختلف فراهم کنیم و امروز مسیر توسعه و پیشرفت استان هموار شده است.
وی با تاکید بر آمایش سرزمینی و مورد توجه قرار دادن قابلیت‌های هر منطقه برای توسعه استان، خاطرنشان کرد: برای اجرای اسناد بالادستی توسعه باید بستر اجرای آن و به طور مشخص نهادینه شدن فرهنگ توسعه فراهم شود که به فضل الهی در آذربایجان شرقی این اتفاق افتاده است.
علیرضابیگی اظهار داشت: اگر قرار باشد که دولت در امر سرمایه‌گذاری وارد شود سرنوشت آن مشابه کارهایی خواهد بود که در گذشته بدون تکیه بر بخش خصوصی و بدون توجه به قابلیت‌های منطقه انجام شده است.
وی افزود: به عنوان مثال مرکز معاملات خودرویی شهرداری یا بازار مبل در غرب تبریز بدون تکیه بر بخش خصوصی انجام شده و نتیجه این بوده که بعد از گذشت سال‌ها هیچ اتفاقی در آن‌ها نیفتاده است؛ در حالی که صاحب سرمایه می‌داند که کجا سرمایه‌گذاری کند تا ارزش افزوده بیشتری به دست آورد.
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای طراحی و تمهید مقدمات طرح مجتمع صنفی خودرو، گفت: اینکه بخش خصوصی تشخیص داده است که می‌تواند مجموعه‌ای با این امکانات و با یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایجاد کند حاکی از نهادینه شدن فرهنگ توسعه و فراهم شدن بستر سرمایه‌گذاری است.
وی افزود: این بنای رفیع می‌تواند اقتصاد منطقه و استان را از حیثارایه خدمات به صنف خودرو متاثر کند و امکاناتی که در آن ایجاد خواهد شد به زودی آثار خود را در زندگی مردم نشان خواهد داد.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: حضور شرکت مجری این طرح در آذربایجان شرقی یک موفقیت به حساب می‌آید و مسئولان مناطق مختلف و شهرستان‌های استان هم باید اهتمام بیشتری داشته باشند تا زمینه حضور چنین شرکت‌هایی در همه جای استان فراهم شود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتقال بخش قابل توجهی از خدمات و واحدهای صنفی خودرو از جمله شهرک آزمایش به این مجتمع، موجب تحول بزرگی خواهد شد، گفت: زمانی چنین کارهایی با اعمال فشار انجام می‌شد که نتیجه به دست آمده از آن به هیچ وجه جوابگوی نیاز‌ها نبود، اما امروز که بخش خصوصی در این کار پیشقدم شده قطعا نتایج مطلوبی خواهیم گرفت.
وی با تاکید بر فراهم شدن ضمانت‌های اجرایی این مجتمع، تصریح کرد: مردم و مسئولان به این ایمان و اعتقاد رسیده‌اند که باید از این حرکت پشتیبانی کرد و ان‌شاءالله همه کمک خواهند کرد تا این کار بزرگ به سرعت به نتیجه برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز