خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت انتخاب جشنواره کارتون شهر و شهروندی تبریز:

زیباسازی شهری تبریز باید از نظرات کار‌شناسی استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۱۴

در روان‌شناسی رنگ به موضوعی بر می‌خوریم که اشاره می‌کند هر رنگی طیف روانی خاصی دارد.

ایلنا: عضو هیئت انتخاب چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروندی تبریز گفت: رنگ‌هایی که اکنون در زیباسازی شهری استفاده می‌شود نیاز به کار‌شناسی دقیق دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رامین خرسندی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروندی تصریح کرد: ما در روان‌شناسی رنگ به موضوعی بر می‌خوریم که اشاره می‌کند هر رنگی طیف روانی خاصی دارد که ما با استفاده از همین آثار که از تنوع رنگی و بصری زیادی هم برخوردارند می‌توانیم روحیه و روان مردم شهرمان را شاد کنیم.
خرسندی با اشاره به استقبال بی‌نظیر کارتونیست‌ها از چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروندی، تصریح کرد: با ارائه اثر از سوی بیش از یک هزار و ۳۲۵ نفر شرکت کننده در چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروند، رکورد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در بین جشنواره‌های تجسمی کشور جابجا شد.
وی افزود: کیفیت و سبک آثار ارسالی به جشنواره نسبت به سال‌های گذشته تفاوت زیادی داشته و با وجود برگزاری چند دوره از جشنواره طبیعی است که سطح آن پیشرفت چشمگیری داشته باشد.
خرسندی با بیان اینکه ۸۰۰ مورد از این آثار ارسالی توسط هنرمندان داخلی بوده است، تصریح کرد: این رقم برای یک جشنواره تجسمی و موضوعی که در تجربه چهارم خود، به موضوع تخصصی و ویژه پسماندهای شهری می‌پردازد رقمی در خور اعتناست که نشان از اعتبار و اقبال این جشنواره بین هنرمندان تجسمی کشور دارد.
عضو هیئت انتخاب چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروندی همچنین اظهار داشت: به دلیل عجین شدن عنوان جشنواره کاریکاتور شهر و شهروند با نشان پنج ستاره طلایی فکو، نهاد جهانی کاریکاتور، باعثشده است کارتونیست‌های صاحب نام و صاحب سبک سراسر جهان به فراخوان‌های این جشنواره اقبال خوبی نشان دهند.
وی با اشاره به قابل درک بودن کاریکاتور نسبت به دیگر هنر‌ها، گفت: کاریکاتور هنری مطبوعاتی و ژورنالیستی است که براحتی می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. ما در هیچ بخش از رونامه‌ای ستون تعریف شده‌ای برای طراحی و نقاشی نداریم ولی کاریکاتور‌ها به دلیل همین ارتباط ساده با مخاطب در هر روزنامه‌ای یافت می‌شوند.
این آیین با معرفی نفرات بر‌تر چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروند خاتمه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز