خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

هنرمندان در رفع معضلات شهری سهیم شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۹۶

جشنواره کارتون فرصتی برای گفتمان‌های شهروندی است. / میزان فعلی مشارکت و راهنمایی گرفتن از هنرمندان در بهبود اوضاع شهری ۵۰ درصد است.

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: جشنواره کارتون شهر و شهروندی تبریز فرصتی است که بتوان رفتارهای سو شهروندان، تجاوز به حقوق شهروندی و نیز سو مدیریت شهری را در آن به تصویر کشید.
به گزارش خبرنگار ایلنا، ایران آهور در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروندی اظهار داشت: گرچه در کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیستم ولی به مسائل فرهنگی بسیار علاقه‌مندم چرا که فکر می‌کنم بسیاری از مشکلات شهری ما با تکیه بر هنرهایی همچون کاریکاتور حل شدنی است.
وی افزود: خوشبختانه چند تن از اعضای شورای شهر به این مسائل علاقه‌مندیم و همواره سعی کرده‌ایم در مراسم‌ این چنینی که با محوریت‌های هنری برگزار می‌شود حضور داشته باشیم، چرا که با هماهنگی هنرمندان می‌توان بسیاری از مشکلات شهری را حل و فصل کرد.
آهور میزان فعلی مشارکت و راهنمایی گرفتن از هنرمندان در بهبود اوضاع شهری را ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: امیدوارم با فرهنگ سازی‌های خوبی که صورت خواهد گرفت، این رویکرد به خوبی جا افتاده وهنرمندان در رفع این معضلات شهری سهیم شوند.
عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از بی‌توجهی به کارکردهای مثبت آثار جشنواره‌ای چون کارتون شهر و شهروندی، اظهار داشت: به عنوان کسی که در سال اول این جشنواره اثر ارائه داده بودم، آن زمان نیز پیگیر نصب این آثار در معابر شهری بود ولی این اتفاق میسر نشد. امسال نیز پیگیر این امر خواهم بود.
وی با اشاره به اثرگذاری و بهره گیری از هنر برای کاهش معضلات شهری، تصریح کرد: این امر شاید با ده‌ها سخنرانی و یا اظهار نظر در قالب مقالات و سمینار‌ها قابل تحقق نباشد، اما کاریکاتور به واسطه زبان بصری خود موفق به انجام این مهم می‌شود.
آهور گفت: همواره باید از هنرمندان حمایت شود و اگر این اتفاق نیافتد آن‌ها دلسرد می‌شوند، مسئولیت این حمایت و دلگرمی نیز با مدیران و مسئولان شهری است.
عضو شورای شهر تبریز همچنین تاکید کرد: این اتفاق خوش یمنی است که در حوزه شهری تبریز علاوه اقدامات عمرانی و خدماتی، برنامه‌های فرهنگی نیز جایگاه خود را یافته است و این میسر نمی‌شد مگر اینکه همه مدیران و مسئولان در این راستا تلاش کنند.
این آیین با معرفی نفرات بر‌تر چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروند خاتمه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز