خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس:

ورنی برای ارسباران ارزشی معادل طلا دارد

کد خبر : ۱۰۴۸۶۰

ورنی بافی هنری است که به خوبی می‌تواند امنیت مالی و اقتصادی منطقه ارسباران را تامین کند.

ایلنا: نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هنر ورنی بافی برای مردم منطقه ارسباران ارزشی معادل طلا دارد که با مدیریت بیش از پیش صادرات محصولات این هنر منحصر بفرد می‌تواند بر ارزش جهانی آن افزود.
به گزارش ایلنا، عباس فلاحی در پنجمین جشنواره ورنی شهرستان اهر افزود: ورنی بافی هنری است که به خوبی می‌تواند امنیت مالی و اقتصادی منطقه ارسباران را تامین کند.
وی برگزاری پنج دوره جشنواره ورنی در شهرستان اهر را حرکت مثبت و مبارکی از سوی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خواند و گفت: این اقدام موجب شده ورنی از یک صنایع دستی ناشناخته به محصولی ارزشمند در داخل و خارج از کشور مبدل شود.
فلاحی با بیان اینکه برپایی مستمر این جشنواره طی چند سال اخیر سبب شده ورنی بافی جایگاه واقعی خود را بیابد، افزود: علاوه بر این مزیت، جشنواره ورنی زمینه ساز توجه بیش از پیش به قابلیت‌های منطقه ارسباران به ویژه شهرستان اهر نیز شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: امروز شاهد سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در جاذبه‌های گردشگری این شهرستان همچون فندقلو و معرفی شایسته قلعه‌های تاریخی، آرامگاه شیخ شهاب الدین اهری و نیز صنایع دستی بومی این منطقه به ویژه ورنی و قالی به همگان هستیم.
فلاحی با تاکید بر اینکه که آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر در صنایع دستی و گردشگری به جایگاه ممتاز دست یافته است خواستار بهبود کیفیت ششمین دوره جشنواره ورنی در سال آینده شد.
وی ورنی را هنر، ذوق و سلیقه سرانگشت زنان عشایر و شهر‌ها و روستاهای ارسباران خواند و گفت: با افزایش کیفیت هرچه بیشتر برگزاری این جشنواره‌ها می‌توان نعمت‌های اهر و ارسباران را در تمامی حوزه‌های میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جهانیان عرضه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز