خبرگزاری کار ایران

کشت سماق به صورت پرورش نهال در آذربایجان شرقی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۷۷

حدود سه هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کاشت سماق به صوت پرورش نهال اختصاص داده شده است وبا کسب نتایج درخور، این سطوح می‌تواند ازافزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار شود.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از کشت سماق به صورت پرورش نهال در این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: حدود سه هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کاشت سماق به صوت پرورش نهال اختصاص داده شده است وبا کسب نتایج درخور، این سطوح می‌تواند از افزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حدود ۳۸۷ هکتار از اراضی این استان به کاشت سماق اختصاص یافته و محصول حاصله از این اراضی به بازارهای استان و دیگر استان‌های کشور عرضه می‌شود افزود: در میان شهرستان‌های استان، شهرهای کلیبر، خدآفرین و اهر به ترتیب با ۱۵۰،۱۵۰ و ۸۴ هکتار اراضی زیر کشت، دارای بیشترین سطوح در تولید محصول سماق محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر، از هر هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت، حدود ۴۵۰ کیلوگرم محصول سماق برداشت و این معاونت درصدد است با اصلاح الگوی کشت این مقدار را تا سقف قابل قبول ارتقاء بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز