خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

سیب بازار پسند و مورد نیاز بازارهای مصرف خارج از کشور باید مورد توجه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۸۵

مشکلات عرضه و تقاضای سیب درختی در اواخر سال و با ایجاد نوسان در قیمت آن به وجود آمده و طبعاً پدید آمدن مشکلات در کاهش درآمد باغداران و اشتغال آنان و همچنین خرید توسط مصرف‌کنندگان تاثیر زیادی گذاشته و موجب می‌شود اعمال سیاست‌های مناسب برای تنظیم بازار سیب درختی از اهمیت بالایی برخوردار شود.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تنظیم بازار سیب یکی از برنامه‌هایی است که این سازمان در سال‌های اخیر در دستور‌کار قرار داده است و به‌واسطه این اقدام توانسته است قدم‌های موثری در تعادل بین تولید و مصرف در داخل استان ایجاد نماید.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در نشست تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: سطح باغات استان طی دو دهه گذشته از ۶۰ هزار هکتار به یکصد و ۱۰ هزار هکتار افزایش یافته و از نظر سطح باغات در رده هفتم ولی از نظر تولید محصولات باغی، آذربایجان شرقی را در رتبه پنجم کشوری قرار داده است و آمار موجود موید آن است که متوسط عملکرد تولید محصولات باغی در استان، از عملکرد کشوری در واحد سطح بیشتر است.
وی ادامه داد: مشکلات عرضه و تقاضای سیب درختی در اواخر سال و با ایجاد نوسان در قیمت آن به وجود آمده و طبعاً پدید آمدن مشکلات در کاهش درآمد باغداران و اشتغال آنان و همچنین خرید توسط مصرف‌کنندگان تاثیر زیادی گذاشته و موجب می‌شود اعمال سیاست‌های مناسب برای تنظیم بازار سیب درختی از اهمیت بالایی برخوردار شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در راستای حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان، سازمان در کنار ایجاد زمینه‌های لازم برای ایجاد و توسعه صنایع فروری، تبدیلی و تکمیلی در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی استان، توسعه همکاری و تعامل با تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی، با هدف مدیریت بهتر بر بازار مصرف و جلوگیری از ورود واسطه‌های غیر ضرور به چرخه تولید - توزیع را با قرار دهی در فاز اجرا، با دقت توسط سازمان دنبال می‌شود.
محمدیان گفت: این سازمان به تولید سیب بازار پسند و مورد نیاز بازارهای مصرف خارج از کشور با هدف افزایش توان اقتصادی بهره برداران و ارتقا توان اقتصادی بخش کشاورزی تاکید وتلاش بر این است تعادل در نحوه تولید و گسترش سطوح بر اساس برنامه ریزی‌های آینده نگر، توسعه بخش کشاورزی در میان مدت را از چالش بدور و مشکلات قابل ایجاد را به حداقل ممکن آن کاهش بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز