خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کارخانه کبریت ستاره ممتاز:

مسئولین به شکل عملی با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۴۹

حدود ۷۰ درصد مواد اولیه این صنعت از خارج کشورتأمین می‌شود. / مشکلات و بحران‌های اقتصادی سال‌های اخیر سبب شده در حال حاضر فقط ۳ کارخانه کبریت سازی در کشور عملا به فعالیت خود ادامه دهد.

ایلنا: مدیرعامل کارخانه کبریت ستاره ممتاز از مسئولین خواست به شکل عملی با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد کبیرنجات که در جلسه شورای معاونین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی که به منظور بررسی مشکلات این واحد تولیدی تشکیل شده بود سخن می‌گفت اظهار داشت: وجود یک واحد تولیدی که در آن چندین خانواده کارگر امرار معاش می‌کنند درواقع مکان مقدسی است که باید به دیده احترام به آن نگریست چرا که با فعالیت آن ضمن پیشرفت جامعه به لحاظ اقتصادی بستر برای بیکاری و ناهنجاری‌های بعدی آن بسته می‌شود و برای همین بایستی با تعامل و همکاری از تلاش چنین واحدهایی که بدون فرصتی طلبی و سودجویی فعالیت دارند حمایت شود.
وی با اشاره به برخی مشکلات این واحد تولیدی گفت: در سالهای اخیر نوسانات نرخ ارز، تحریم‌ها، معضلات هدفمندی یارانه‌ها، گرانی مواد اولیه، مشکلات زیادی را فراهم کرده بود اما با برنامه ریزی هیئت مدیره و مدیریت شرکت، صداقت، همکاری وتلاش کارگران توانستیم فعالیت کارخانه را به نحواحسن به پیش ببریم اما برخی سنگ اندازی‌ها سبب شد تا فعالیت این واحد تولیدی با موانع متعددی روبرو شود.
کبیرنجات با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کبریت کشور توسط تولیدات کارخانه ستاره ممتاز و مشکین تأمین می‌شود گفت: حدود ۷۰ درصد مواد اولیه این صنعت از خارج کشورتأمین می‌شود ومشکلات و بحران‌های اقتصادی سال‌های اخیر سبب شده در حال حاضر فقط ۳ کارخانه کبریت سازی در کشور عملا به فعالیت خود ادامه دهد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه با سیاستگذاری‌های انجام شده این واحد تولیدی علاوه بر اینکه تا بحال تعدیل نیرو نداشته و سال گذشته با بازگرداندن نیروهای تعدیلی و همچنین جذب نیروهای جوان توانسته با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهد افزود: در حال حاضر ۲۸۰ نفر به طور مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند و علاوه بر آن بیش از صد‌ها نفر به طور غیرمستقیم در سایه فعالیت این واحد تولیدی امرار معاش می‌کنند.
کبیرنجات خاطرنشان کرد: متاسفانه در این شرایط سخت اقتصادی که این کارخانه چرخ‌های تولیدی خود را به حرکت در می‌آورد شاهد هستیم که مانع تراشی‌ها در برابر فعالیت‌های تولیدی به انحاء مختلف ادامه دارد.
وی با بیان اینکه باید حمایت‌های مسئولین از حالت شعار، شکل عملی به خودبگیرد گفت: در این زمینه می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد که از آن جمله موضوع هدفمندی یارانه‌ها قابل بحثاست در شرایطی که با تصویب مجلس شورای اسلامی مقرر بود یک سوم درآمدهای ناشی از این موضوع در اختیار و حمایت از بخش صنعت قرار گیرد شاهد هستیم هیچ اقدامی در این زمینه نشده و کسی هم پاسخگو نیست و این در حالی است که واحدهای تولیدی افزایش چندین برابری هزینه‌های ناشی از هدفمندی یارانه‌ها را در بخش انرژی پرداخت می‌کنند.
کبیرنجات با بیان اینکه انتظارشان از دولتمردان این است که با اعمال سیاست‌های حمایتی زمینه را برای تداوم فعالیت‌های آن‌ها فراهم کنند به موضوع تعرفه واردات گمرکی اشاره کرد و گفت: ۱۳۵درصد ارزش واردات ۴ ماه قبل باید به حساب دولتی واریز شود که این رقم قبلا حدود۱۰ درصد بود و اعمال این روش کاملا واحدهای تولیدی را از نظر نقدینگی دچار مشکل می‌کند.
مدیرعامل کارخانه کبریت ستاره ممتاز خواستار رسیدگی و پیگیری به این مشکلات شدو گفت: این واحد تولیدی در طول نزدیک به ۱۰۰ سال فعالیت گذشته خود با تداوم فعالیت و فراهم کردن اشتغال برای چندین هزار نفر کارگر، انجام اقدامات خیرخواهانه و نیز توجه ویژه به کارگران شاغل خود با پرداخت بیش از مزایای قانونی توانسته عملکرد مثبت خود را در قبال این منطقه نشان دهد اما بعضا شاهد هستیم برخی ادارات برخوردهای نابجا و ناحقی را در قبال این کارخانه از خود نشان می‌دهند که به هیچ وجه زیبنده این استان نیست.
وی با اشاره به تشکیل دولت جدید گفت: امیدواریم در دولت یازدهم با نگرش جدیدی به مشکلات واحدهای تولیدی نگریسته شده و همراهی لازم را داشته باشند.
کبیرنجات همچنین با قدردانی از تلاش کارگران برای ارتقاء تولیدات این کارخانه گفت: خوشبختانه تعامل سازنده‌ای میان شورای اسلامی کار این واحد تولیدی ومدیریت کارخانه وجود داشته و تلاش شده که مشکلات کارگران در حدامکان رفع شود چرا که اعتقاد ما بر این است بزرگ‌ترین سرمایه و دارایی شرکت نیروی انسانی آن سازمان می‌باشد.
وی در خاتمه سخنان خود با قدردانی از همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در رسیدگی به مشکلات و مسایل این واحد تولیدی گفت: خوشبختانه با تعامل سازنده‌ای که این اداره کل با کارخانه کبریت ستاره ممتاز داشته مسایل مربوط به کارگران این واحد تولیدی با دید مثبت رفع شده و در طول فعالیت این واحد تولیدی شاهد بوده‌ایم که شکایت آنچنانی از مدیریت این کارخانه در خصوص عدم رعایت حق و حقوق کارگران نشده است.
همین گزارش حاکی است در انتهای این نشست لوح سپاس یونس فاتح قائم مقام وزیر و مدیر کل اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان به دلیل عملکرد مناسب به این کارخانه اهداء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز