خبرگزاری کار ایران

بختیاری در تبریز خبرداد؛

۶۳ درصد مددجویان کمیته امداد کشور زن هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۹۴۶

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اعلام اینکه حدود پنج میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: ۶۳ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،مرتضی بختیاری در جمع خبرنگاران در تبریز با اعلام اینکه مردم نوعدوست کشور سال گذشته ۹۲۰ میلیارد تومان و امسال یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند، گفت: امسال با وجود شرایط بحران اقتصادی و کرونا میزان کمک‌های مردمی افزایش یافته است.

وی با اشاره به نقش امدادرسانی مردمی در باز شدن خیلی از گره‌های خانواده های مددجو، گفت: مراکز نیکوکاری رسانه در کشور تشکیل شده است و انتظار می‌رود تا از این طریق، فرهنگ ایثار و کمک تبلیغ شود .

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از افراد تحت پوشش کمیته امداد سالمند هستند، گفت: در حدود ۸۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد را افراد دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند که باید مراقبت‌های جدی از آنها انجام شود و کرونا نیز شرایط را سخت تر کرده است .

بختیاری با اشاره به خودکفایی پنج هزار مددجوی استان آذربایجان شرقی گفت: خودکفایی به منزله رها کردن آنها نیست به طوریکه تا مادامی که اطمینان حاصل نشود که این فرد به درآمد باثبات رسیده است،  مددجو محسوب می‌شود. 

وی اعلام کرد: استان آذربایجان‌شرقی در بحث اشتغال یک استان پیشتاز می‌باشد به طوریکه سهم این استان در اشتغال ۹ هزار و ۸۴۰ مورد بود که با همت امدادی‌های استان تا پایان سال به ۱۲ هزار فرصت شغلی خواهد رسید. 

وی خاطرنشان کرد: یک سوم اشتغال کشور در سال ۹۷ توسط کمیته امداد ایجاد شد که این رقم در سال جاری به ۲۱۰ هزار اشتغال رسیده است و طبق برنامه به ۲۳۰ هزار شغل خواهد رسید. 

بختیاری با اشاره بر اینکه ۵۲۰ جهیزیه در استان به زوجین تقدیم شد، گفت: ۲۰۰ جهیزیه در تبریز و ۳۲۰ جهیزیه با قیمت بالغ بر ۱۰ میلیون تومان برای هر جهیزیه به زوج‌های استان آذربایجان‌شرقی با رعایت تکریم آنها اعطا شد. 

وی با اعلام اینکه در حدود پنج میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: ۶۳ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را زنان تشکیل می‌دهند. 

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه کمیته امداد در لبنان از دهه ۶۰ تاسیس شده است، گفت: صندوق‌های صدقات امداد در لبنان وجود دارد که خود خیرین لبنان و ساکنان آن کشور افراد نیازمند کشورشان را یاری می‌کنند و کمیته امداد تنها یک انتقال تجربه برای کمک به نیازمندان در آن کشور انجام داده است. 

وی افزود: در مواقع و حوادث ناگوار همانند سایر کشورها به کشورهای نیازمند کمک می‌کنیم. 

امروز با حضور رئیس کمیته امداد کشور جشن خودکفایی پنج هزار نفر از مددجویان تحت حمایت آذربایجان شرقی برگزار شد.

همچنین همزمان ۱۱۰۰ فضای بهداشتی و لوله کشی گاز به ۸۰۰ منزل مددجویان کمیته امداد استان افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز