خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

کارآفرینی منجر به اشتغال پایدار مورد حمایت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۷۴

تنوع خدمات تخصصی و عمومی در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید اثرگذاری مناسبی را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه داشته باشد.

ایلنا: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: کارآفرینی منجر به اشتغال پایدار مورد حمایت است.
به گزارش خبرنگار ایلنا یونس فاتح در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهتمام ویژه این اداره کل برای تحقق اهداف عالیه نظام بخش تعاون در بخش‌های مختلف جامعه، اظهار داشت: در این خصوص تقویت و حمایت از سرمایه‌های اجتماعی حوزه کار در اولویت کاری می‌باشد.
وی با تأکید بر ضرورت افزایش ضریب امید و شورآفرینی در بین فعالان بخش‌های مختلف کار و کارگری و تأمین معقولانه حقوق قانونی قشر کارگران و کارفرمایان، گفت: تنوع خدمات تخصصی و عمومی در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید اثرگذاری مناسبی را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه داشته باشد.
فاتح یادآور شد: افرایش توان حضور نیروی کاری و اجتماعی در بدنه تولیدی جامعه باید بیش از گذشته مورد توجه و حمایت لازم قرار گیرد که در این بین ارتقای سطح کیفی و کمّی فرهنگ کار در بخش‌های مختلف جامعه از ملزومات اصلی این واقعیت مهم قلمداد می‌شود.
وی با ضروری توصیف کردن تحقق برنامه ارتقای سطح رفاه اجتماعی مردم و گسترده سازی عدالت در حوزه منافع عمومی مردم، خاطر نشان کرد: تعاون بهترین راهکار ممکن برای نیل به اهداف کارآفرینی و اشتغال پایدار در جامعه محسوب می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به این مطلب که سرمایه‌های اجتماعی حوزه کار باید تقویت و مورد حمایت کار گیرند، افزود: آسیب‌شناسی تخصصی علل ناکامی برخی از تعاونی‌های مشکل دار می‌تواند به شکوفایی بخش تعاون به ویژه در عرصه خدمات و اقتصاد جامعه منجر شود.
فاتح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت ۶۵۰۰ تعاونی در آذربایجان شرقی تا کنون، افزود: از این تعداد، حدود ۵ هزار تعاونی در ۱۰۵ گرایش مختلف فعال هستند و شمار اعضای آن‌ها به ۲ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۷۳۷ نفر می‌رسد.
به گفته وی، تعداد شاغلین مستقیم در بخش تعاون آذربایجان شرقی ۵۷ هزار و ۷۱۳ نفر است ضمن اینکه هزاران فرصت شغلی غیرمستقیم در بخش تعاونی‌ها ایجاد شده است.
فاتح یادآور شد: در ۵ ماهه نخست امسال نیز تعداد ۱۱۰ تعاونی در آذربایجان شرقی به ثبت رسیده که بیشتر آن‌ها در گرایش خدمات، تولید، صنعت و کشاورزی هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: برای نخستین بار ۷۱ طرح در بخش تعاون آذربایجان شرقی برای دریافت تسهلات از محل صندوق توسعه ملی معرفی شده‌اند که تا کنون تعداد ۱۷ طرح از مجموع این طرح‌ها موفق به دریافت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات شده‌اند.
فاتح، گفت: با اجرای طرح کشاورزی مهر با هدف ساماندهی فارغ التحصیلان جویای کار رشته‌های کشاورزی آذربایجان شرقی، ۷ هزار نفر ثبت نام شدند که بیش از ۳۵۰۰ نفر از آن‌ها تحت آموزش‌های تخصصی تعاون قرار گرفتند و از همین محل ۷۵ شرکت تعاونی با اشتغال زایی برای حدود ۳ هزار نفر تشکیل شده است.
وی افزود: در حال حاضر توانمند سازی حوزه پژوهش و تحقیق در بخش تعاون آذربایجان شرقی به عنوان یک رویکرد مهم مدیریتی مورد توجه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز