خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی؛

مصرف گاز در ایران برابر کل قاره اروپاست

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۱۷۴

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه آلودگی هوا در کلانشهرها از جمله موضوعات بحران آفرین بوده و درحال حاضر، روزانه ۸۶۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی(CNG) در کشور مصرف می‌شود که معادل مصرف قاره اروپا است، گفت: در دنیا هیچ کشوری به اندازه ایران، گاز سی‌ان‌جی مصرف نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،یوسف داودی،در جلسه بررسی مشکلات مربوط به حوزه مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما جزو زلزله خیزترین مناطق جهان محسوب می‌شود و ۹۰ درصد از مساحت کل کشور تحت پوشش زلزله است.

وی با بیان اینکه زلزله‌های مهیبی در کشور ما اتفاق می‌افتد، افزود: به طور متوسط، هر سال یک زلزله در کشور اتفاق می‌افتد و از سال ۷۶ تا ۹۸ زلزله‌های مهیب و خطرناک ۵/۵، ۶ و ۷ ریشتری نیز رخ داده است؛ در منطقه شمالغرب از جمله اردبیل، اهر، ورزقان، سراب و میانه زلزله‌های وحشتناکی رخ داده و به همین دلیل باید توجه بسیار ویژه‌ای به موضوع زلزله داشته باشیم.

وی با بیان اینکه براساس نتایج تحقیقات در حوزه کشاورزی، مهم‌ترین خطری که آینده کشورمان را تهدید می‌کند، تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم است، گفت: این خطر، بحران بزرگی است که در پیش داریم و حتی براساس برآورد دانشمندان دنیا در سال ۲۰۳۰ میلادی با بحران تامین مواد غذایی مواجه خواهیم شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به فرسودگی خاک در نقاط مختلف کشور، خاطرنشان کرد: فرسودگی خاک کشور ما روزبه‌روز بیشتر می‌شود و ارزش کاشت خاک نیز درحال پایین آمدن است؛ متاسفانه ارزبری زیادی برای تامین نهاده‌های دامی، گوشت و سایر مواد غذایی صرف می‌شود و گران شدن مواد غذایی طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده، شدت این ارزبری را بیشتر خواهد کرد.

وی، به بالابودن نرخ گاز در مناطق سردسیر استان نیز اشاره کرد و افزود: سرمای شدید در استان نیز گاه به یک موضوع بحران‌آفرین تبدیل می‌شود و نرخ گاز در مناطق سردسیر بسیار زیاد بوده و مردم توان پرداخت آن را ندارند.

داودی، بحران کمبود آب شرب را نیز موضوع مهمی برشمرد و گفت: نه‌تنها در تبریز که قلب استان است، بلکه در شهرها و روستاها نیز مشکل کمبود آب شرب وجود دارد و اخیرا چند نفر از اهالی برخی روستاها از نبود آب گلایه می‌کردند که با تلاش مسئولان این مشکل حل شد، ولی این اقدامات موقتی بوده و باید فکر اساسی اعمال شود.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد رییس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد بودجه این سازمان، خاطرنشان کرد: صحبت‌های آقای نجار کاملاً درست بود و میزان پولی که تصویب می‌شود با نوع فعالیت این سازمان همخوانی ندارد؛ معتقدم اشکال کار به دلیل عدم تبیین عمق فعالیت‌ها و کارهایی صورت گرفته در این سازمان برای نمایندگان است و دفاعی که باید، انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز