خبرگزاری کار ایران

کارگران بازنشسته نساجی مازندران با وعده «بانک ملی» تهران را ترک کردند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۷۲

«تجمع یک روزه ما در حالی خاتمه یافت که در جلسه‌ روز گذشته‌ که نمایندگان کارگری با معاون حقوقی بانک ملی داشتند قرار شد مطالبات‌مان حداکثر تا پایان ماه جاری پرداخت شود.»

کارگران بازنشسته نساجی مازندران که دیروز(۲۳ آذر) با سفر به تهران در مقابل ساختمان مرکزی بانک ملیتجمعکرده بودند، شب گذشته با وعده‌های مسئولان بانک ملی عازم شهرشان شدند.

«محمد نوبخت» نماینده کارگران بازنشسته نساجی مازندران به ایلنا گفت: تجمع یک روزه ما در حالی خاتمه یافت که در جلسه‌ روز گذشته‌ که نمایندگان کارگری با معاون حقوقی بانک ملی داشتند قرار شد مطالبات‌مان حداکثر تا پایان ماه جاری پرداخت شود.

نماینده کارگران درباره مذاکرات روز گذشته با مسئولان بانک ملی گفت: معاون حقوقی مدیرعامل بانک ملی وجود چند ابهام در معامله خرید ۱۵ هکتار از زمین‌های کارخانه نساجی مازندران را از دلایل تعلل در پرداخت مطالبات کارگران و کارخانه دانست و طی تماسی تلفنی که با فرماندار شهرستان قائم شهر انجام داد قرار شد ظرف یک هفته آینده این چند ابهام با کمک فرمانداری و کمسیون ماده ۵ استانداری برطرف شوند.

این کارگر نساجی مازندران ادامه داد: کارگرانی که برای پی‌گیری مطالبات‌شان در تهران ‌حضور داشتند، پس از شنیدن وعده معاون حقوق بانک ملی و فرماندار شهرستان قائم شهر در خصوص پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته و شاغل، عازم مازندران شدند.

نوبخت همچنین در خصوص میزان مطالبه بانک ملی از کارخانه نساجی مازندران گفت: بانک ملی به عنوان یکی از طلبکاران اصلی نساجی مازندران می‌خواهد با خرید قطعه زمین ۱۵ هکتاری این کارخانه به ارزش ۸۳ میلیارد تومان مطالبات خود را وصول کند.

او گفت: با این وجود قرار است بخشی از پول مازاد این معامله بابت مطالبات معوقه کارگران بازنشسته و شاغل پرداخت شود.

به گفته نماینده کارگران، پیش از این زمین‌ها به دلیل بدهی در توقیف سازمان تامین اجتماعی بود که با پیگیری کارگران و همکاری وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، چندی پیش این زمین‌ها آزاد شدند و شرایط تسهیل فروش‌شان به بانک ملی فراهم آمد.

نوبخت گفت: تا این لحظه هربار که این کارگران برای وصول مطالبات خود اجتماع کرده‌ بودند از سوی مسئولان و کارفرما به آن‌ها وعده‌هایی داده می‌شد که بعد از خاتمه اعتراض محقق نمی‌شدند.

نماینده کارگران بازنشسته نساجی مازندران در خاتمه اظهار کرد: در تجمع دیروز مسئولان بانک ملی قول وصول مطالبات کارگران بازنشسته را حداکثر تا روز دوشنبه(یکم دی‌ماه) دادند به همین دلیل کارگران بازنشسته بعد از یک روز اعتراض با اعتماد به قول معاون حقوقی بانک ملی، به تجمع خود خاتمه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز