خبرگزاری کار ایران

چند سناریو برای بازنشستگی ۳۲۲ کارگر معدن سنگرود

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۶۱۱

«در بند نخست این مصوبه تاکید شده است که تا پایان سال جاری، ۸۸ کارگر مشمول بازنشستگی با قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند.»

نمایندگان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، صبح امروز در دیدار با کارگران معدن زغال سنگ سنگرود در رودبار، آخرین نتایج جلسه رسیدگی به وضعیت بازنشستگی آنان را تشریح کردند.

منابع خبری ایلنا در معدن زغال سنگ سنگرود گزارش دادند، پیرو جلسه روز۲۶ مهرماهکه در محل ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پیرامون بررسی وضعیت بازنشستگی ۳۲۲ کارگر این معدن برگزار شد، امروز نمایندگان سازمان ایمیدرو و سازمان تهیه و تولید مواد معدنی به همراه هیاتی از مسئولان گیلانی با حضور در ساختمان مسجد جامع این واحد تولیدی مفاد صورت جلسه مذکور را برای کارگران قرائت کردند.

بر اساس این گزارش، در بند نخست این مصوبه تاکید شده است که تا پایان سال جاری، ۸۸ کارگر مشمول بازنشستگی با قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند.

همچنین در بند دوم این مصوبه ذکر شده است ۱۰۴ نفر دیگر از کارگران که تا پایان سالهای ۹۴ و ۹۵ مشمول بازنشستگی می‌شوند در صورت موافقت اعضای هیئت دولت و سازمان تامین اجتماعی با دریافت بیمه بیکاری تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند. در بند سوم این مصوبه نیز عنوان شده، ۱۳۲ کارگری که تا پایان سال ۹۸ به مرور شرایط بازنشستگی را پیدا می‌کنند برای تکمیل سوابق بیمه‌ای خود به یکی از واحد‌های زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید انتقال پیدا کنند.

در بند چهارم این مصوبه تاکید شده است استانداری گیلان و فرمانداری رودبار موضوع متوقف شدن انحلال معدن را از سوی شورای امنیت ملی پیگیری کنند. در صورت موافقت این شورا، معدن سنگرود تا پایان سال ۹۵ ادامه کار خواهد داد و کارگران می‌توانند برای پر کردن سوابق بیمه‌ای خود همانند قبل مشغول به کار باشند.

این منبع خبری در معدن سنگرود تصریح کرد: نمایندگان کارگری در جلسه امروز مواضع خود را به نمایندگان شرکت تهیه تولید و ایمیدرو انتقال دادند. پیشنهاد کارگران ادامه فعالیت معدن تا پایان سال ۹۵ بود.

به گفته وی، هیاتی شامل استاندار گیلان، فرماندار شهرستان رودبار، نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیر عامل معدن سنگرود در جلسه امروز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز