خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی قشم هشدار داد:

مدیران منطقه آزاد قشم به دنبال بازگشت به سیاست‌های بیمه‌ای احمدی‌نژاد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۰۹

«رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی قشم نسبت به دور جدید تلاش‌های مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برای راه اندازی یک صندوق بیمه‌گر کارگران ساختمانی به جای سازمان تامین اجتماعی هشدار داد.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی قشم نسبت به دور جدید تلاش‌های مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برای راه اندازی یک صندوق بیمه‌گر کارگران ساختمانی به جای سازمان تامین اجتماعی هشدار داد. او تاکید کرد این تلاش‌ها در صورتی که به ثمر برسد به منزله بازگشت به سیاست‌های بیمه‌ای دولت احمدی‌نژاد در این جزیره است.

«ابراهیم صادقی» در این باره به ایلنا گفت: سازمان منطقه آزاد قشم از اوایل سال ۹۰ بیمه کارگران ساختمانی را قطع کرد. مدیران این سازمان‌‌ همان زمان در جلسه‌ای با نمایندگان کارگران وعده دادند کارگران ساختمانی را با تمام شرایطی که سازمان تامین اجتماعی آن‌ها را بیمه می‌کرد، در صندوق دیگری بیمه کنند. سپس مدعی شدند خدماتی که این صندوق ارائه می‌دهد کمتر از خدمات سازمان تامین اجتماعی نیست.

او افزود: البته ما قبول نکردیم و به این تصمیم اعتراض کردیم اما مدیران سازمان به اعتراض ما اعتنایی نکردند و گفتند شما چه بخواهید و چه نخواهید، ما این کار را انجام می‌دهیم. بعد هم مقرر شد ظرف ۲۰ روز تا یک ماه این کار را انجام دهند، اما یک سال و نیم طول کشید و حتی یک کارگر ساختمانی را بیمه نکردند.

به گفته صادقی، در آن برهه زمانی یک و نیم ساله حدود ۱۷۸ کارگر حادثه دیدند و ۱۱ کارگر فوت شدند، بدون آنکه تحت پوشش بیمه قرار داشته باشند.

این فعال کارگری در تشریح دلیل تصمیم مدیران سازمان منطقه آزاد قشم گفت: درآمد سازمان منطقه آزاد قشم از سهم کارفرمایی حق بیمه کارگران ساختمانی در یک سال و نیم یاد شده بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان بود. آنان حتی به این مبلغ راضی نبودند و سهم کارفرمایان را تا ۴ برابر افزایش دادند، آنهم با این توجیه که تعداد کارگران ساختمانی زیاد است و با ۱۸ میلیارد تومان نمی‌توانند همه را بیمه کنند.

او گفت: در این یک سال و نیم نه تنها هیچ کارگری بیمه نشد بلکه سهمیه بیمه ۸۰۰ کارگر ساختمانی باطل شد و ۱۸ میلیارد تومان سهم کارفرمایی حق بیمه کارگران ساختمانی نیز به هدر رفت.

او با اشاره به سرانجام نامعلوم خسارت وارد شده بر کارگران ساختمانی قشم در برهه زمانی یک و نیم ساله، افزود: وقتی دولت عوض شد، با دفتر آقای ترکان تماس گرفتیم و وقایع را شرح دادیم. آن‌ها هم گفتند آقای ترکان به زودی به قشم سفر می‌کند و مشکلات را حل خواهد کرد. یک سال و نیم از زمان تغییر دولت می‌گذرد اما آقای ترکان برای رسیدگی به این موضوع اقدامی نکرده و تمامی نامه‌های ما را بی‌پاسخ گذاشته‌ است.

او در عین حال گفت: البته سال اولی که دولت روحانی قدرت گرفت، ۵۷۱ کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند اما بیمه کارگران ساختمانی با آغاز سال ۹۳ دوباره قطع شده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی قشم در پایان گفت: نزدیک به ۳۵۰۰ کارگر ساختمانی در این جزیره هنوز تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار نگرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز