خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران پیمانی پتروشیمی رازی در اعتراض به تبعیض حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۷۴

چکیده: کارگران پیمانی پتروشیمی رازی که زیر نظر چندین شرکت پیمانکاری فعالیت دارند حدود هزار و ۸۵۰ نفر هستند که در مقایسه با کارمندان اداری این کارخانه که زیرنظر شرکت اصلی کار می‌کنند، از حقوق و مزایای کمتری برخوردارند.

صبح امروز(چهارشنبه) بیش از هزار کارگر پیمانکاری «پتروشیمی رازی» در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق و سایر مطالبات صنفی‌شان در مقابل ساختمان دفتر مرکزی این شرکت در بندر امام تجمع کردند.

نماینده کارگران این کارخانه، در توضیح علت اعتراض امروز کارگران پتروشیمی رازی به ایلنا گفت: تجمع صبح امروز کارگران پتروشیمی رازی در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق بین کارگران پیمانی و کارمندان رسمی است.

نماینده کارگران که نخواست نامش فاش شود، مجموع کارگران پتروشیمی رازی را حدود سه هزار نفر ذکر کرد و در ادامه افزود: کارگران پیمانی پتروشیمی رازی که زیر نظر چندین شرکت پیمانکاری همانند «پیشکامان فن اندیش»، «پیشگام فرا صنعت»، «تعمیرات نیروگاههای حرارتی خوزستان» و… فعالیت دارند حدود هزار و ۸۵۰ نفر هستند که در مقایسه با کارمندان اداری این کارخانه که زیرنظر شرکت اصلی کار می‌کنند، از حقوق و مزایای کمتری برخوردارند.

اوبا بیان اینکه مجموع دریافتی کارگران پیمانی پتروشیمی رازی کفاف معاش زندگی آنان را نمی‌دهد، در تشریح جزئیات مشکلاتشان گفت: از تاریخ یکم اسفند ماه که ۸۵ درصد سهام پتروشیمی رازی به بخش خصوصی(ترک) واگذار شد، مشکلات کارگران پیمانی نیز آغاز شده است.

به گفته وی، سطح حقوق کارگران پیمانی کارخانه به نسبت کارگران رسمی که در سمتهای اداری پتروشیمی فعالیت دارند بسیار ناچیز است و این تبعیض باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

وی ادامه داد: حقوق یک کارگر پیمانی بین ۵۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان است این در حالیست که دریافتی ماهانه یک کارمند رسمی پتروشیمی چندین برابر یک کارگر است.

این کارگر در خاتمه در مورد سایر مطالبات معوقه کارگران پتروشیمی رازی گفت: کارگران درتجمع امروز خود همچنین خواستار لحاظ شدن سختی کار در حقوق و بیمه، دریافت سرویس ایاب و ذهاب و تامین یک وعده غذای گرم در روز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز