ویزای کانادا


ویزای کانادا


ویزای کانادا

 

اخذ ویزای کانادا

 

  کانادا یک کشور مهاجرپذیر است که یکی از معتبرترین ویزاهای دنیا را داراست. برای ورود به این کشور تنها باید بدانید با توجه به شرایط خودتان و مدارک درد دست درخواست چه نوع ویزایی را بدهید. با توجه به سابقه چندین ساله، ما با دانش فنی خود شما را در این مسیر یاری خواهیم کرد.

 

 

خدماتی که سام سیر شما را در آن یاری خواهد کرد:

 

  1. ویزای توریستی کانادا یا ویزیتور ویزا (TRV – Visitor Visa)
  1. ویزای تحصیلی کانادا    (Student Visa)
  2. ویزای همراه (Open Work Permit)
  3. ویزای فرصت مطالعاتی   (Work)
  4. سوپر ویزا (Super Visa)
  5. اجازه ورود به کانادا برای افراد مقیم بعضی از کشورها (eTA)
  6. مجوز تحصیل در استان Quebec (CAQ)
  7. تمدید ویزای تحصیلی (Extend)
  8. دریافت مجوز تحصیل در کانادا (Study Permit)
  9. دریافت نوبت پرونده (نوت آفیسر) یا کیس نوت برای افرادی که درخواست ویزای آنها رد شده است. (GCMS)
  10. دریافت وقت انگشت نگاری

 

 

انواع ویزای کانادا

 

 

در کل ویزای کانادا به دودسته موقت و دائم دسته بندی میشود:

 

  • ویزای موقت

 

  1. ویزای توریستی (ویزیتور) کانادا  TRV  یا  Temporary Resident Visa: که در ایران با نام ویزای مولتی یا ویزای 5 ساله نیز شناخته می شود، ویزایی است که به شما اجازه می دهد تا پایان اعتبار پاسپورتتان (برای پاسپورت ایرانی تا 5 سال) به کانادا سفر کنید. شما در هر بار ورود به کانادا می توانید تا شش ماه در خاک کانادا اقامت داشته باشید اما اگر قصد اقامت بیشتر را دارید باید بعد از پایان شش ماه یک بار از خاک کانادا خارج شده و دوباره بازگردید. افرادی که برای این ویزا اقدام می کنند، معمولا یا از شخصی یا شرکت تور گذاری دعوتنامه دارند یا با رزرو هتل اقدام به دریافت ویزا می کنند.

به طور مثال افرادی که همسرشان در خاک کانادا درحال تحصیل هست و یا برای ویزای تحصیلی درحال اقدام هستند، می توانند برای ویزای توریستی اقدام کنند و در هنگام ورود به کانادا در صورت صلاحدید افسر اداره مهاجرت، می توانند برای مدت بیشتر از شش ماه (یا تا پایان تحصیل همسر) در کنار همسر خود باشند.

 

  1. ویزای تحصیلی(Student): برای افرادی است که می خواهند در کانادا برای مدتی بیش از شش ماه تحصیل کنند. اگر طول مدت دوره ای که فرد می خواهد در آن تحصیل کند، زیر شش ماه است، نیازی به دریافت ویزای تحصیلی نیست و می توان با ویزای توریستی اقدام به تحصیل نمود. دقت داشته باشید که ویزای دانش آموزی و دانشجویی، همه ویزای تحصیلی حساب می شوند.
    • در صورتی که شما ویزای توریستی دارید و می خواهید در کانادا تحصیل کنید، دیگر نیازی به ویزای تحصیلی ندارید و باید  فقط برای Study Permit یا مجوز تحصیل اقدام کنید.

 

    • لطفا توجه داشته باشید که اگر تمایل به تحصیل در یکی از شهرهای استان Quebec را دارید، قبل از اقدام برای ویزای تحصیلی، باید برای گرفتن CAQ اقدام کنید. CAQ در واقع مجوز استان Quebec برای تحصیل در این استان است.

 

  1. ویزای Open Work Permit: این ویزا مخصوص افرادی است که همسرشان در حال تحصیل و یا کار در کانادا می باشد. همانطور که گفته شد اگر همسر شما در حال تحصیل در کاناداست، می توانید با دریافت ویزای توریستی در کنار او باشید اما اجازه کار ندارید، با داشتن ویزای Open Work Permit علاوه بر حضور در کنار همسرتان، می توانید کار هم بکنید.

 

    • در ایران اصطلاحا به این ویزا و ویزای توریستی که برای همسر افراد محصل صادر می شود، ویزای همراه نیز می گویند.

 

  1. سوپر ویزا: سوپر ویزا نوعی از ویزای توریستی کانادا است که به شما اجازه می دهد که در هر بار ورود به کانادا، تا ۲ سال اجازه اقامت داشته باشید. باید توجه داشت که فقط افرادی می توانند برای سوپر ویزا اقدام کنند که فرزند یا نوه ی آنها، مقیم کانادا باشد.

 

  1. ویزای فرصت مطالعاتی: این ویزا برای افرادی است که معمولا از یک دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی، برای مدتی مشخص دعوت به کار می شوند.

 

 

لزوما تمام افرادی که تمایل به ورود به کانادا را دارند، نیازی به دریافت ویزا ندارند. برای مثال افرادی که شهروند کشور آمریکا هستند نیازی به داشتن ویزا ندارند. برخی دیگر مثل افرادی که گرین کارت آمریکا را دارند، فقط نیاز به دریافت اجازه ورود یا eTA دارند.

 

 

 

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا ( مولتی 5 ساله) :

 

  • مدارک شخصی

 

 

  1. اصل پاسپورت متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار
  2. پاسپورت های قدیمی تا حداکثر 10 سال قبل (اگر در پاسپورتی قدیمی تر از 10 سال قبل، سفری به کانادا، آمریکا، انگلیس داشته اید؛ ارائه آن پاسپورت مانعی ندارد.)
  3. شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس پشت سفید
  4. گواهی اشتغال به تحصیل برای افراد محصل
  5. تکمیل فرم مشخصات فردی، خانوادگی و فرم سوابق سفر
  6. سند ازدواج (در صورت تأهل)

 

  • مدارک شغلی

 

 

  • کارفرمایان

 

  1. واحدهای صنفی از قبیل صاحبان کارخانه، شرکت و مشاغل آزاد (پروانه کسب، آگهی تأسیس، آگهی تغییرات، لیست حقوق و بیمه کارمندان، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، حساب بانکی کارخانه و یا شرکت، کارت بازرگانی)
  2. پزشکان و وکلا (پروانه دائم طبابت / وکالت ، پروانه مطب / دفتر  وکالت ، لیست آخرین مالیات پرداخت شده و بیمه کارمندان)
  3. مهندسان (پروانه نظام مهندسی ، جواز ساخت و ساز ، در صورت وجود سند املاک ساخته شده)
  4. بازنشستگان (حکم بازنشستگی ، حکم افزایش مستمری (در صورت وجود) ، سه فیش حقوقی آخر)

 

 

  • کارمندان

 

  1. گواهی اشتغال به کار (به زبان انگلیسی روی سربرگ، ذکر شدن تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی، میزان درآمد سالیانه، نام مدیر و مدت زمان مرخصی موافقت شده با ذکر "جهت سفر به کانادا" )
  2. فیش حقوقی سه ماه آخر
  3. سابقه بیمه

 

 

 

 

  • مدارک مالی

 

 گردش حساب 6 ماه آخر که به ازای هر نفر 500-400 میلیون تومان مانده حساب داشته باشد و میانگین گردش در 6 ماه آخر حداقل پانصد میلیون تومان باشد به همراه تمکن مالی و گردش 6 ماه اخیر . توجه داشته باشید که مانده حساب به صورت ناگهانی و در مدت زمان خیلی کوتاه نباید اضافه شود باید به صورت تدریجی به طور منطقی این کار صورت گیرد(به زبان انگلیسی و با مهر بانک).

نکته : تاریخ دریافت گردش حساب باید با تاریخ دریافت تمکن مالی یکسان باشد و از آن بیش از یک ماه نگذشته باشد. مبلغ مانده حساب گردش مالی می بایست یکسان با مانده حساب تمکن مالی باشد. در صورت داشتن سپرده بلند مدت و حساب ارزی می توانید در کنار گردش و تمکن، این موارد هم ارائه دهید.

 

     گواهی خرید سهام (در صورت موجود بودن)

•       سند ملکی، اجاره نامه، قولنامه، مبایعه نامه و سند اتومبیل (در صورت موجود بودن)

 

 

  • مدارک دعوت کننده:

 

 

  1. دعوتنامه شامل : مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی ، نسبت ، دلیل سفر ، مدت سفر ، آدرس و تلفن و تمامی مدارک مرتبط ، دعوتنامه باید ممهور به مهر اسناد رسمی (Notary Public) بوده و ترجیحا از مدت صدور دعوتنامه بیشتر از شش ماه نگذشته باشد .
  2. مدارک هویتی دعوت کننده شامل : پاسپورت کانادایی و یا کارت اقامت تمامی افراد خانواده دعوت کننده
  3. مدارک مالیاتی دعوت کننده شامل : Notice of Assessment , T1 , T4   Tax, (در صورت وجود)
  4. مدارک مالیاتی دعوت کننده از قبیل گواهی اشتغال به کار و حساب بانکی

 

 

 

  • سایر توضیحات

 

  • فرم مشخصات فردی و خانوادگی برای هر متقاضی جداگانه تکمیل و ارئه گردد.
  • تمامی مدارک فوق می باید ترجمه رسمی شده و به زبان انگلیسی و یا فرانسوی باشند.
  • داشتن دو ویزای شنگن که حداقل یکی از آن ها  در 5 سال اخیرباشد الزامی ست .
  • در صورت امکان با پاسپورت تمدید شده اقدام شود به این دلیل که مدت اعتبار ویزا درصورت صدور  مطابق با اعتبار پاسپورت ارائه شده می باشد.
  • مدت زمان اخذ ویزا بعد از انگشت نگاری ازیک هفته تا پنج ماه می باشد .
  • در صورت داشتن دعوتنامه معتبر آن را ارائه کنید.
  • مدارک شخصی و شغلی متقاضی در مرحله ی اول و  مدارک بانکی در مرحله ی آخر و زمان اعلام شده از مسافر دریافت می گردد.
  • کلیه ی مدارک بانکی به زبان لاتین از بانک گرفته شود ودیگر مدارک مالی نیز ترجمه گردند.
  • با هر بار ورود به کانادا مسافر تا سقف 6 ماه می تواند در آنجا  اقامت داشته باشد.
  • رضایت نامه محضری برای افراد زیر 19 سال گه تنها با یکی از والدین قصد سفر دارند الزامی می باشد. رضایتنامه باید از سوی مادر یا پدر فرزند که او را در سفر همراهی نمی کنند امضا شود. همچنین ارائه پاسپورت امضا شده شخص نیز الزامی می باشد.
  • تمامی مدارک ارائه شده بالا در جهت بهبود وضعیت و کمتر کردن ریسک رد شدن  نتیجه ویزا می باشد و به معنای شرایط الزامی برای اقدام نیست.
  • مدارک فوق طبق وب سایت CIC کانادا بوده و ارائه کامل آنها در تصمیم گیری سفارت برای صدور نتیجه ، مؤثر می باشد اما به معنای قطعی بودن نتیجه ویزا نمی باشد.
  • مدارک نیاز به مهر تأیید دادگستری ندارد اما دریافت تأیید دادگستری برای گواهی اشتغال به کار و سابقه بیمه مانعی ندارد.

 

 

 

تعرفه ویزای کانادا

خدمات

هر نفر

ثبت نام ویزای توریستی 5 ساله بدون انگشت نگاری

400 دلار آمریکا

ثبت نام ویزای توریستی 5 ساله با انگشت نگاری

450 دلار آمریکا

 

برای مشاهده جاذبه های توریستی این کشور اینجا را کلیک نمائید


    

 



  • اقامت دائم

 

  1. ویزا کانادا برای اشخاصی که میخواهند در این کشور شرکت ثبت کنند:

اشخاصی که می خواهند کاری را در این کشور راه اندازی کنند مثلا مثل کارهای فرهنگی یا ورزشی یا مهارت های کشاورزی. به این مدل از ویزا کانادا احتیاج دارند. این اشخاص بایستی نحوه کار و سرمایه گذاری خود را ثابت کنند.

  1. ویزای سرمایه گذاری کانادا:

این ویزا برای اشخاصی است که می خواهند در این کشور سرمایه گذاری کنند که بایستی حداقل دارای 800 هزار دلار باشند که حداقل 400 هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری کنند و دولت بعد از 5 سال بدون هیچ بهره ای این سرمایه را برمیگرداند.





برای مشاهده سایت این سفارتخانه بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
اینجا



منو