خبرگزاری کار ایران

یک انجمن حقوق کودکان کار:

آموزش و بهداشت، حقوق مسلم تمام کودکان/ از آزار کودکان کار جلوگیری کنید

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۸۸۹

در بیانیه یک انجمن حقوق کودکان کار، بر حق آموزش و بهداشت کودکان تاکید شده و آمده که دولت باید این حقوق را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن پرنده درخت کوچک از اعضای شبکه یاری کودکان کار در بیانیه‌ای خواستار رعایت حقوق کودکان شده است؛ در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم:

 ۳۰ آبان مصادف با سی ویکمین سال تصویب پیمان‌نامه حقوق کودک بود. پیمان‌نامه جوامع را با حقوق ذاتی کودک آشنا می‌کند و مخاطب اصلی پیمان‌نامه دولت‌ها هستند که باید در موارد نقض حقوق کودک مداخله و حمایت از کودک را به عهده بگیرند. طبق تعریف پیمان‌نامه هر انسان زیر ۱۸ سال کودک نامیده می‌شود و باید از حقوق ذاتی خود بهره‌مند شود و به علت فقدان بلوغ به حمایت نیاز دارد. اصل عدم تبعیض مانند چتری است که کلیه حقوق کودک را دربرمی‌گیرد. حق بر آموزش، بهداشت و سلامت، حق داشتن هویت و تابعیت در بدو تولد باید بدون هیچگونه تبعیضی برای همه کودکان فراهم شود.

در این بیانیه، مطالبات اصلی در ارتباط با حقوق کودکان مطرح شده است؛ از جمله:

 منع تبعیض در کلیه امور مرتبط به کودک مانند حق بر آموزش و بهداشت با اقدامات مثبت در جهت ایجاد برابری فرصت‌ها برای اقشار آسیب دیده و به حاشیه رانده شده.

برگه هویت و تابعیت بلافاصله پس از تولد باید برای کودک صادر شود، اگر خانواد در این امر کوتاهی کند وزارت کشور با نظارت بر تولد کودکان باید وارد عمل شود.

با اجرای قانون حمایت از کودکان  و نوجوانان مصوب سال ۹۹ آزار و تعرض نسبت به کودکان را کاهش دهیم و از کودکان در وضعیت مخاطره‌آمیز حمایت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز