خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کار اردستان مطرح کرد؛

جزئیات تازه‌ای از حادثه انفجار اردستان/ کارگر مصدوم از پرسنل کارخانه نیست/ به کارفرما اخطار نداده بودیم!

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۹۶۹

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان، اخطارهای پیشین به شرکت «کاوه فولاد آریا» را رد کرد و انتشار خبر درباره اخطارهای پیشین درباره ایمن نبودن محیط کار این کارخانه را کذب محض دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیروز (سی آبان)، انفجاری در شرکت کاوه فولاد آریا اتفاق افتاد که در این حادثه یکی از کارگران کارخانه فوت شد. این حادثه یک مصدوم داشت ولی ظاهراً این مصدوم از کارگران کارخانه نیست و مسئول حمل بار یکی از شرکت‌های اکسیژن‌سازی است.

مهدی خانی (رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان)  به ایلنا گفت: دیروز، خبری در رسانه‌ها از زبان من در خصوص اخطارهای گذشته برای رعایت نشدن ایمنی در کارخانه فوق‌الذکر منتشر شد که این اخبار کذب محض است. اداره کار اردستان به کارخانه هیچ اخطاری داده نداده است و چنین موضوعی صحت ندارد.

وی افزود: اداره کار بازرسی‌های دوره‌ای دارد، اگر با مشکل فنی روبرو شویم، بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های اداره کار، موارد را به صورت کتبی به کارفرما گزارش می‌دهیم.

خانی گفت: تمامی جوانب حادثه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود مشکل از سوی کارخانه بوده یا اشتباه فردی سبب بروز حادثه شده است. برنامه‌ریزی شده است که دو بازرس از ادارات کار اردستان و اصفهان برای بررسی موضوع به کارخانه بروند. مراجع قضایی نیز پیگیری‌های خودشان را انجام خواهند داد. هنوز هیچ چیزی مشخص معلوم نیست. به زودی مشخص می‌شود که  تا چه میزان طرفین مقصر هستند.

او توضیح داد: متاسفانه، جواد معظمی یکی از کارگران کارخانه در هنگام انفجار فوت شده است. مصدوم حادثه نیز حدود ۷۰ درصد سوختگی دارد و به یکی از بیمارستان‌های اصفهان اعزام شده است. در حال حاضر اطلاعی از وضعیت او ندارم. مصدوم حادثه از کارگران کارخانه نیست، او کارگر مسئول حمل و تحویل بار در شرکتی است که کپسول‌های اکسیژن را برای کارخانه تامین می‌کرده است. متوفی مجرد بوده است و اگر کارفرما مقصر باشد باید دیه پرداخت کند. مصدوم حادثه نیز اگر نقص عضو داشته باشد شامل حال دیه می‌شود و کارهای از کارافتادگی او نیز وارد سیکل اداری تامین اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز