خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی:

افزایش قیمت خودروهای وطنی و فشار بیشتر بر مردم/ چرا کارگران امکان اعتراض به دستمزد ۹۹ را ندارند؟!

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۷۶۲

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراها با بیان اینکه روز به روز وضع معیشتی طبقه کارگر سخت‌تر می‌شود؛ خواستار توجه به معاش کارگران شد.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراها) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه مشکلات کرونا فقط برای کارگران و اقشار کم درآمد است، می‌گوید: در همین روزها با بهره‌گیری از گرانی کالاهای سرمایه‌ای و تورم افسارگسیخته، سرمایه‌داران هر روز فربه‌تر می‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: درهمین ایام کرونا، دولت با افزایش قیمت دلار و طلا و سایر کالا و خدمات، دربست در اختیار سرمایه‌داران بوده است. صنف تولیدکنندان مرغ وتخم مرغ با تجمع مقابل مجلس، مجوز افزایش قیمت گرفتند؛ این روزها تالارداران نیز مقابل مجلس تجمع کرده‌اند. دولت هم به جای اینکه در روزهای سخت و نفسگیر به یاری مردم بشتابد، علاوه بر ایجاد تورم، به طور تصاعدی قیمت‌های خودروهای وطنی را افزایش می‌دهد، آنهم با ایجاد جنگ روانی اقساطی و پیش فروش؛ خلاصه اینکه کارگران هم در دوران جنگ و هم در دوران صلح باید متحمل همه نوع رنج و زحمت باشند و سرمایه‌داران هم همواره به ثروت‌اندوزی مشغول هستند!

این فعال کارگری معتقد است در عرصه جهانی نیز کرونا به نفع سرمایه داران عمل کرده است: بنا به گزارش یک بانک سوئیسی، ثروت میلیاردرهای جهان در دوره اوج همه‌گیری ویروس کرونا رشد چشمگیری داشته است. بانک یوبی‌اس می‌گوید بین ماه‌های آوریل تا ژوئیه ۲۰۲۰ دارایی ابرپولدارهای جهان بیش از یک‌چهارم (۲۷/۵ درصد) افزایش داشته و به رکورد ۱۰/۲ تریلیون دلار رسیده است.

حبیبی با بیان اینکه مظلوم اصلی در هر بحرانی کارگران هستند؛ سوالاتی مطرح می‌کند: چرا کارگران که دوسوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، حق اعتراض به افزایش دستمزد در نیمه دوم سال ۹۹ را نداشته و ندارند؟! چرا کارگران حق اعتراض نسبت به واگذاری از نوع خصولتی که منجر به غارت اموال بیت المال و افزایش درد و رنج نیروی کار شده را نداشته و ندارند؟! چرا کارگران حق اعتراض به خاطر دست‌یابی به امنیت شغلی پایدار (حاکمیت اراده در عقد قرارداد کار و دائمی تلقی کردن قراردادهای کار با ماهیت مستمر) را نداشته و ندارند؟! چرا بسیاری از این چراها برای دهه‌هاست که بی‌پاسخ مانده است؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز