خبرگزاری کار ایران

اوسط هاشمی:

شهرستان عسلویه مرکز عالی مهارت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۶۱۴

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: عسلویه قطب تربیت نیروی کشور در حوزه انرژی و مرکز عالی مهارت می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، علی اوسط هاشمی در بازدید از  فازهای پالایشگاهی مجتمع گاز پارس جنوبی، اظهار داشت: پارس جنوبی در اقتصاد، اشتغال، تأمین گاز و صادرات نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: تأسیسات پارس جنوبی ضمن نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف در زمان تحریم‌ها، امیدآفرینی قابل‌توجهی در جامعه ایجاد کرده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تأسیسات پارس جنوبی نقش مهمی در مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان دارد و اگر این امکانات که با درایت مسئولان وقت محقق شده نبود، امروز مشکلات کشور مضاعف‌تر می‌شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پارس جنوبی را غرور ملی دانست و افزود: تنها نباید به پیشرفت توجه کرد بلکه باید توسعه در اولویت قرار بگیرد و در پایتخت انرژی کشور در پارس جنوبی مانند دانشگاه علم و صنعت امیرکبیر، باید بر تربیت نیروی انسانی در صنعت انرژی کشور توجه ویژه کرد.

هاشمی گفت: ایران جزو کشورهای برتر در برخورداری از انرژی در جهان است؛ چراکه جهان به سرمایه نفت و گاز ایران وابسته است، پس باید سرمایه بزرگ نیروی انسانی هم در نظر گرفته شود و در این راستا پیوست صادرات ما، باید نیروی ماهر، فنی، مهندسی و مهارتی باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین استاندارد مهارت در صنعت پارس جنوبی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در کمتر از شش ماه ۲۰۶ استاندارد مهارت تدوین و عملیاتی شد این در حالی است که بیش از ۵ هزار ۴۰۰ استاندارد مهارتی تاکنون تدوین‌شده است.

وی بابیان اینکه از آذرماه سال گذشته تا دهه فجر امسال تدوین ۲ هزار استاندارد مهارتی در نظر گرفته‌شده است گفت: بخشی قابل‌توجه از ۲ هزار استاندارد مهارتی مربوط به استان بوشهر و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه در هر استاندارد مهارتی ۴۰ حرفه و ۴۰ شغل در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: در استانداردهای شایستگی مهارتی همه موارد در زمینه حرفه‌ای، مهارتی در نظر گرفته‌شده است و این استانداردها منابع ما را در پایه مهارتی، تجهیزات کارگاه‌ها، تألیفات و مربیان موردتوجه قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز