خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی ILO از بازداشت کارگران در بلاروس/ لوکاشنکو مسئول سرکوب کارگران است

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۰۲۶

دبیرکل سازمان بین‌المللی کار ضمن مورد خطاب قرار دادن الکساندر لوکاشنکو، دیکتاتور بلاروس، از او و دولتش خواست از نقض حقوق کارگران دست بردارد و آزادی کارگران را در ابراز نظرات و مطالباتشان تضمین کند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبگاه سازمان بین المللی کار (ILO)، گای ریدر (دبیرکل سازمان بین المللی کار) ضمن ابراز نگرانی نسبت به بازداشت و حبس کارگران اتحادیه‌ها، از دولت بلاروس خواست به حقوق و مطالبات کارگران احترام بگذارد.

دبیرکل سازمان بین‌المللی کار ضمن مورد خطاب قرار دادن الکساندر لوکاشنکو (دیکتاتور بلاروس) از او و دولتش خواست از نقض حقوق کارگران دست بردارد و آزادی کارگران را در ابراز نظرات و مطالباتشان تضمین کند.

گای ریدر در نامه‌اش به لوکاشنکو نسبت به بازداشت کارگران و سرکوب فعالیت شش اتحادیه بزرگ کارگری در این کشور به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز، واکنش نشان داده و خواستار آزادی کارگران و برخورداری آنها از حق اعتراض شده است.

او همچنین متذکر شده است که دولت بلاروس و شخص لوکاشنکو، مسئول تضمین آزادی فضای طرح مطالبات است و باید به کارگران اجازه برقراری تظاهرات مسالمت‌آمیز را بدهد.

ریدر در این نامه می‌نویسد: «لازم است به شما بگویم که باید از همه قدرت‌تان در جهت جلوگیری از نقض حقوق انسانی کارگران استفاده کنید و احترام کامل را نسبت به حقوق و آزادی‌های آنها بدهید. هیچ کارگری به دلیل سازماندهی یا شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز یا اعتراض، نباید از حق آزادی محروم شود و یا محکومیت قضایی پیدا کند.»

پیش از این هم کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری(ITUC) خواستار رعایت حقوق و آزادی کارگران در این کشور شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز