خبرگزاری کار ایران

جمعی از اساتید دانشگاه‌های گیلان خواستار شدند؛

لزوم پیگیری مسائل شرکت نساجی پوپلین رشت از سوی دادستان

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۴۱۴

جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان گیلان طی نامه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب مرکز این استان خواستند تا مسائل مربوط به شرکت نساجی ایران پوپلین رشت را بررسی و پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از اساتید دانشگاه های استان گیلان در نامه‌ای خواستار ورود و پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پیرامون مسائل شرکت نساجی ایران پوپلین رشت شد.

در بخشی از نامه شورای تبیین مواضع و دفتر مطالعات راهبردی بسیج اساتید استان گیلان پیرامون پیگیری مسائل شرکت نساجی ایران پوپلین رشت خطاب به دادستان عمومی و انقلاب استان آمده است: از وظایف مهم و خطیر استادان و نخبگان متخصص و متعهد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، رصد مداوم مهمترین مسائل استان، پیگیری دغدغه‌مندانه و ارائه راه‌حل و مشورت در راستای حل مشکلات آنها می‌باشد. در همین راستا ۲۰۰ نفر از استادان دانشگاه‌های استان در تاریخ ۲۸ مرداد ۹۹ طی نامه‌ای خطاب به استاندار گیلان ضمن پیگیری وضعیت فعلی تولید در استان، پیشنهاد همکاری همدلانه و دلسوزانه ارائه کردند که هنوز پاسخی دریافت نشده است.

این اساتید نوشته‌اند: از انتهای دهه ۷۰ شمسی همزمان با اتخاذ برخی تصمیمات در واگذاری‌های خارج از چارچوب قانونی و فسادگونه برخی صنایع کشور، این بلا بر سر صنعت نساجی گیلان نیز نازل شد که سبب تعطیلی و اخراج کارگران و سپس فروش اموال و تجهیزات، ماشین‌آلات و زمین کارخانه‌ها گردید و مردم گیلان را از بسیاری از دارایی‌های ارزشمند خود مانند شرکت‌های فومنات، پوشش، فرش گیلان، خاور، پرسان، نختاز و صنایع ابریشم گیلان و… بی‌بهره نمود. علاوه بر اخراج و بیکاری کارگران زحمتکش، از مهمترین آسیب‌های این عمل نامطلوب، نابودی چرخه عظیمی از تولید مصنوعات ریسندگی و بافندگی مانند نگهداشت توتستان‌ها، تولید پیله ابریشم و صنایع مرتبط بود.

این شرکت از ابتدای دهه ۸۰ وارد دوران رکود خود شده است. هرچند در برهه‌هایی به صورت مقطعی اوج گرفته اما به دلیل مدیریت نادرست و عدم سرمایه‌گذاری مناسب در راستای به‌روز رسانی دستگاه‌ها و عدم بکارگیری دانش لازم جهت بازاریابی و فروش، منجر به بحرانی شدن شرایط این کارخانه طی سال‌های اخیر شده است به نحوی که ۱۲۰۰ کارگر این شرکت در سال ۷۹ که حدود ۴۰ میلیون مترمربع پارچه تولید می‌کردند اکنون به ۲۷۰ نفر تقلیل یافته و تولیدات آن نیز به کمتر از ۴۰ درصد زمان گذشته کاهش یافته است که همین تعداد کارگر نیز مطالبات عدیده‌ای از شرکت داشته و برای ماه‌های طولانی حقوق خود را دریافت ننموده‌اند.

جناب آقای دادستان همانگونه که مطلع هستید در حال حاضر سهامدار اصلی این شرکت، هلدینگ گروه توسعه ملی وابسته به بانک ملی ایران است که بر اساس دستورالعمل قانونی به علت دولتی بودن این بانک، می‌بایست بر اساس تصمیم کارگروه رفع موانع تولید استان سهام خود را از طریق مزایده رسمی به متقاضی دارای اهلیت حقوقی و فنی واگذار نماید. از آنجایی که اموال و دارایی این شرکت دارای ارزش مالی و معنوی فراوان بوده لذا بیم آن می‌رود طی ماه‌های آینده و با ورود دلالان و سوداگران اموال این شرکت به صورت غیر قانونی واگذار گردد. در همین راستا و برحسب اطلاع حدود ۴۸ دستگاه‌ها ازجمله یک ژنراتور برق قدرتمند در سال ۹۷ به شرایط مبهم فروخته شده است.

جناب آقای فلاح میری، ما استادان و نخبگان گیلانی از حضرتعالی درخواست داریم تا با همتی والا و پیگیری دقیق بر روند واگذاری این شرکت به متقاضی دارای اهلیت که متعهد شود این سرمایه ارزشمند را به دوران اوج تولید خود برساند، نظارت نموده و با خاطیان در این زمینه برخورد قضائی لازم و جدی نمائید. استادان بسیجی گیلانی بر حمایت خود از اقدامات شایسته حضرتعالی اصرار دارند و بر خود فرض می‌دانند مطالبات به حق مردم را از مسئولین طی نامه‌های آتی مطالبه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز