خبرگزاری کار ایران

کارگران روغن نباتی جهان همچنان مشغول کارند/ معوقات به دو ماه حقوق رسیده است

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۱۵۴

کارگران روغن نباتی جهان می‌گویند: با همت کارگران وحمایت مسئولان استانی، مسائل کارخانه روغن نباتی جهان از یک سال پیش تقریباحل شد و این واحد تولیدی هم اکنون با ۸۵ کارگر به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان، در پی اخبار منتشر شده پیرامون  آغاز به کار کارخانه با تامین مواد اولیه بعد از گذشت یک سال، گفتند: از حدود یکسال پیش حدود ۸۵ کارگر به‌صورت قراردادی در کارخانه روغن نباتی جهان مشغول کارند و از وضعیت فعلی اشتغال خود نسبت به قبل رضایت دارند.

کارگران اظهار داشتند: سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم اما از شهریور ماه سال گذشته با تغییر مدیریت، تامین منابع مالی و تجهیز کارخانه، به مرور مطالبات جاری کارگران پرداخت شد به طوری‌که به جز مطالبات قدیمی سال ۹۳ تا اسفند ۹۷ که پرونده شکایت آن در اداره کار زنجان باز است، فقط حقوق تیر ومرداد ماه سال جاری (۹۹) را طلبکاریم.

این کارگران با بیان اینکه از همه کسانی که در طول فعالیت شغلی‌مان از ما حمایت کرده و مطالبات‌مان را پیگیری می‌کنند، سپاسگزاریم، افزودند: فعالیت این کارخانه از شهریور ماه سال گذشته همزمان با تغییر مدیریت آغاز شده به طوری‌که تا یک ماه پیش مواد اولیه روغن خام برای تولید داشتیم و در یک ماه جاری به دلیل نامرغوب بودن روغن خام خریداری شده موقتا تولید را متوقف کرده‌ایم تا روغن خام با کیفیت جایگزین شود.

کارگران در ادامه تصریح کردند: قبل از نوروز ۹۹، بیش از ۱۰۰ تن روغن تولید و روانه بازار مصرف کرده‌ایم. حدودا یک ماه پیش نیز حدود ۳۰ تا ۴۰ تن روغن با کیفیت تولید وروانه بازار مصرف شده است.

این کارگران با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی جهان از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد شغل برای اهالی استان برخوردار است و ما انتظار داریم مدیریت کارخانه با تدابیر مناسب‌تری با مشکلات مواجه شوند تا از این محل برای کارگران شاغل و بازنشسته کارخانه نارضایتی پیش نیاید.

آنها در بخش پایانی سخنان خود افزودند: ما خواستار توجه جدی مسئولان برای فعال شدن روغن نباتی جهان و استفاده از تمام ظرفیت‌های آن هستیم در عین حال از مسئولان بالادستی استان می‌خواهیم پیگیر وضعیت کارخانه روغن نباتی جهان و کارگرانش باشند تا مبادا افزایش مشکلات منجر به شکل‌گیری اعتراضات کارگری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز