خبرگزاری کار ایران

حضور سه نماینده مجلس در میان کارگران هفت تپه؛

چرا کارگر هفت تپه باید در گرمای تابستان خوزستان ۴۹ روز دست به تجمع بزند؟!/ عمق فاجعه را به چشم دیدم!

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۳۲۸

صبح دیروز سه نفر از نمایندگان مجلس به میان کارگران معترض هفت تپه رفتند؛ روز گذشته چهل و نهمین روز از اعتراض صنفی این کارگران بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  ۳ تن از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی (سید نظام الدین موسوی عضو کمیسیون اصل نود، علی خضریان عضو کمیسیون اصل نود و احمد نادری عضو کمیسیون آموزش مجلس) برای دیدار با کارگران هفت تپه و رسیدگی به مطالبات آنها به استان خوزستان سفر کردند.

این نمایندگان روز گذشته در جمع کارگران معترض حاضر شدند.این سه نماینده مجلس با حضور در جمع کارگران، صحبت ها و دغدغه های آنها را شنیدند؛ سیدنظام الدین موسوی پس از این دیدار با اشاره به عدم پرداخت حقوق ۳ ماه اخیر کارگران و ۴۹ روز حضور اعتراض آمیز آنها در گرمای خوزستان و در مقالب فرنانداری شوش، نوشت: «این کارگران از وعده های توخالی عصبانی بودند اما گوششان هنوز شنوای حرف حق است و به عدالت امید دارند. تا آخربرای احقاق حقوق قانونی اشان در کنارشان خواهیم ماند.»

موسوی با اشاره به جلسه ۵ ساعته با کارگران، در توئیت دیگری نوشت: «امروز در شهر شوش بیش از ۵ساعت با #کارگران_هفت_تپه گفتگو کردیم و مفصلاً اعتراضات و مطالباتشان را شنیدیم. در حوزه نظری همیشه منتقد خصوصی سازی بی دروپیکر شرکتها و کارخانه های ملی بوده ام. اما امروز عمق فاجعه ای که به اسم خصوصی سازی و واگذاری در این سالها ببار آمده را به چشم دیدم.»

موسوی در جمع کارگران هفت تپه نیز گفت: ما نه برای نمایش و نه برای وعده آمدیم و خود کارگر‌زاده هستیم و درد کارگر را می‌دانیم. برای گفتگو و حل مسئله کارگران بین شما حضور پیدا کردیم.

وی افزود: همین هفته پیش رو نمایندگان کارگران معترض را به کمیسیون اصل ۹۰ دعوت می‌کنیم تا کارگران در کمیسیون حرف‌های خود را بیان کنند.

احمد نادری دیگر نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز در توئیتی، وضعیت کارگران را غم انگیز توصیف کرد و نوشت: «این روزهای هفت تپه محصول سیاست‌های ‎نئولیبرال و خصوصی‌سازی‌های بی‌ضابطه و کاملاً رابطه‌ای است و بایستی فکر جدی به حال عاملان آن کرد.»

وی همچنین گفت که برای رسیدگی به مشکلات کارگران شرکت هفت تپه و وضعیت واگذاری این شرکت از قوه قضائیه پیگیری جدی خواهند کرد.

نادری شرط بازگشت اوضاع به روال سابق را توقف «خصوصی سازی رابطه‌ای» دانست و هشدار داد که دولت نئولیبرال باید صدای کارگران را بشنود.

علی خضریان دیگر نماینده حاضر در جمع کارگران معترض نیز در صفحه اینستاگرامی خود، «هفت تپه»  را نماد سیاست‌های شکست خورده خصوصی‌سازی رانتی دانست که به گفته وی از دهه ۷۰ شروع شد و در دولت روحانی با قوت تمام ادامه یافت.

خضریان می گوید: کارگران معترض جز مطالبه دریافت حقوق معوقه‌شان و توقف پروسه ظالمانه نابودی هفت تپه و بازگشت آن به آغوش ‫خوزستان، خواسته دیگری ندارند.

خواسته های کارگران نیشکر هفت تپه در سطوح مختلف مطرح است؛ قبل از هرچیز این کارگران خواستار پرداخت به موقع معوقات مزدی خود هستند؛ آنها اکنون سه ماه است که دستمزد نگرفته اند؛ در سطحی بالاتر این کارگران خواستار خلع ید از بخش خصوصی و بازگرداندن مالکیت و مدیریت شرکت به دولت هستند؛ آنها می گویند خصوصی سازی، آغازگر نابودی هفت تپه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز