خبرگزاری کار ایران

بیش از ۲ میلیون شاغل، اشتغال ناقص دارند

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۰۰۲

مطابق آخرین آمار مرکز آمار ایران، از بیش از ۲۳ میلیون شاغل حدود ۲میلیون و ۴۲۸ هزار و ۳۴۶ نفر اشتغال ناقص زمانی دارند، یعنی کم‌تر از ٤٤ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند.

به گزارش ایلنا، مطابق آخرین آمار مرکز آمار از وضعیت اشتغال زمستان 98، نرخ بیکاری در زمستان سال 98 به 10.6 درصد رسیده است. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال ١٣٩٧، ١,٧ درصد کاهش یافته است.براساس این گزارش، بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که 10,٦ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) طی چهار هفته منتهی به هفته مرجع آمارگیری بیکار بوده‌اند.

نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاکی از آن است که ٢٥,٧ درصد از فعالان این گروه سنی در زمستان١٣٩٨ بیکار بوده‌اند. مطابق گزارش مرکز آمار تعداد شاغلان در بخش خصوصی حدود 19میلیون و 891هزار و 802 نفر و تعداد افراد شاغل در بخش عمومی حدود 3میلیون و 543 هزار و 359 نفر است. 

سهم اشتغال در بخش در بخش زنان در بخش خدمات حدود 2میلیون و 267 هزار و 125 نفر و در بخش صنعت در بخش زنان حدود 1میلیون و 033 هزار و 372 نفر و در بخش کشاورزی در بخش زنان حدود 619هزار و 6777 و سهم اشتغال در بخش خدمات برای مردان حدود 10 میلیون و 080هزار و 775 نفر و سهم اشتغال مردان در بخش صنعت 6 میلیون و 395 هزار و 896 نفر و در سهم اشتغال مردان در کشاورزی حدود 3میلیون و 35 هزار و 664 نفر است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز