خبرگزاری کار ایران

کارگران آمازون در تدارک اعتصاب روز جمعه/ اخراج به علت افشاگری

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۷۵۰

کارگران فنی آمازون درحال تدارک اعتصاب یک‌روزه برای فشار بر این شرکت فروش آنلاین شدند تا ایمنی و بهداشت لازم برای کار در انبار محصولات را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از فرانس۲۴، مطابق برخی گزارش‌ها مواردی از کرونا مثبت در بخش انبار آمازون مشاهده شده که در چند مورد اعتراضات کارگران را در پی داشته است‌.

کارگران می‌گویند: روز جمعه ۲۴ آوریل قصد دارند دست به تظاهرات بزنند.

برخی منابع می‌گویند: بخشی از اعتراضات به علت اخراج تعدادی از کارگران در پی اعتراض به وضعیت بهداشت و تجهیزات مقابله با کرونا بوده است. 

این در حالی است که از زمان آغاز بحران جهانی کرونا و رونق کسب و کارهای اینترنتی، به  ثروت "جف بزوس" ثروتمندترین فرد جهان بیش از ۲۴ میلیارد دلار افزوده شده بزوس مدیرعامل شرکت آمریکایی "آمازون" است. این شرکت بر خرید و فروش آنلاین کالا و خدمات در سراسر دنیا متمرکز است.

بزوس مالک ۱۱درصد از سهام شرکت آمازون است و از سال ۲۰۱۷ با پشت سر گذاشتن "بیل گیتس" عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرده است.

جف بزوس، روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که در حال ساختن آزمایشگاه اختصاصی برای کارگران خود است و ماسک و تجهیزات بین کارگران توزیع شده است. 

با این‌حال کارگری که می‌خواست نامش فاش نشود، گفت: بیش از یک هفته بدون دستکش کار کردیم و هفته‌ها طول کشید تا ژل ضدعفونی‌کننده در اختیار کارگران قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز