خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

مهدویت ریشه دیرینه در ادیان و مذاهب دارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۵۱۸

دبیرکل خانه کارگر گفت: مهدویت موضوعی قدیمی است که قبل از ولادت امام غایب (عج) نیز وجود داشته است.

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در مراسم آنلاین ولادت حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار داشت: در وهله اول خدمت همه شیعیان، مسلمان و منتظرانی که به انتظار یک منجی نشسته‌اند و اصل انتظار را پاس می‌دارند، نیمه شعبان را تبریک می‌گویم. 

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان سال 256 هجری قمری مصادف بوده با مرداد ماه در سال شمسی، گفت: در شهر سامرا ولادت حضرت ولی‌عصر (عج) اتفاق افتاده است. کسانی که به این شهر در مرداد ماه رفته‌اند، می‌توانند تصور کنند چه گرما و حرارتی در این ماه حاکم است. 

وی با اشاره به اینکه مهدویت سابقه‌ای دیرینه دارد، گفت: مهدویت موضوعی قدیمی است و قبل از ولادت امام غایب(عج) وجود داشته است. بارها قیام‌هایی در جاهای مختلف اتفاق افتاده و کسانی بوده‌اند که باور داشتند یا در خصوص غیبت ادعاهایی داشته‌اند. 

او ادامه داد: بسیاری از علمای اهل سنت به وجود ایشان باور داشته‌اند. مهدویت ریشه‌های تاریخی زیادی دارد. کتبی که بین 1255 و 1240 نوشته شده است، در خصوص ظهور مهدی (عج) صحبت‌هایی داشته‌اند. همچنین شیخ یعقوب کلینی مباحثی در این باب دارند. 

او با بیان اینکه کتاب‌های فراوانی درباره مفهوم غیبت نوشته‌ شده، گفت: اهل سنت نیز کتبی منسوب به بزرگان خود دارند که ظهور مهدی(عج) و غیبت ایشان را اثبات کرده‌اند. و تمامی منابع مستند به ما می‌گوید که این موضوع ریشه و منشا تاریخی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز