خبرگزاری کار ایران

اکبریان در صحن علنی مجلس؛

چک‌های میلیونی صاحبان صنایع در معرض برگشت خوردن است/ با وام یک میلیون تومانی نمی‌توان پاسخگوی نیاز مردم بود/ ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از رکود اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۲۸

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از دولت خواست تا با ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مانع از رکود اقتصادی ناشی از تعطیلی اصناف مختلف در کشور شود.

به گزارش ایلنا، «عزیز اکبریان» در نشست علنی امروز (سه شنبه، 19 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دولت، وزارت بهداشت، درمان، هلال احمر و نیروهای مسلح برای کنترل ویروس کرونا در کشور، گفت: وجود کرونا واقعیت غیرقابل انکار بوده که مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کنترل آن در جهادی بزرگ به انجام وظیفه پرداختند که در این زمینه مسئولان حوزه سلامت استان البزر با وجود فشردگی جمعیت خوش درخشیدند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود 40 روز است که صنعت میوه جات کشور تعطیل شده و بنابر اظهارنظرهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد، تداوم این روند سم بزرگی برای این بخش است.

وی تصریح کرد: اعمال قرنطینه باید از 2 ماه قبل انجام می‌شد بنابراین تحقق این امر در این شرایط برای اتخاذ تصمیماتی در پسا کرونا آینده اصناف مختلف و صاحبان صنایع را به گونه‌ای رقم می‌زند که مشکلات ناشی از تعطیلی آنها قابل جبران نخواهد بود.

اکبریان با یادآوری اینکه تلاش‌های خوبی در زمینه کنترل ویروس کرونا انجام شده اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به‌طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از موارد حائز اهمیت در کنترل ویروس کرونا در کشور این است که به کوری چشم دشمنان به رغم تحریم‌ها توانستیم در این زمینه جواب مثبت بگیریم کما اینکه عملکرد کشور در مقایسه با سایر کشورهای دنیا درخور تحسین است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به نمایندگان مجلس و وزرا یادآور شد: تعطیلی اصناف مختلف در پی تردد در سطح شهر به خوبی نمایان است بنابراین مجلس باید برای خروج از این وضعیت تدبیری بیاندیشد چراکه بسیاری از صاحبان صنایع و اصناف دارای چک‌های چندین میلیون تومانی هستند که در معرض برگشت خوردن قرار دارد و تعدادی از آنها نیز باید رقم‌های کلانی را بابت اجاره ملک خود بپردازند.

وی افزود: هم اکنون نمی‌توان با ارائه وام یک میلیون تومانی که مدام از رسانه ملی اعلام می‌شود پاسخگوی نیاز مردم بود، ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که عدم حمایت از چرخه تولید، اقتصاد و صنوف کشور به نابودی آنها منتهی می شود چراکه بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات که تعطیل هستند باید حقوق کارکنان خود را بپردازند، کمااینکه بسیاری از قطعه‌سازان و خودروسازان ماهانه بیش از 300 میلیارد تومان حقوق به کارکنان خود پرداخت می‌کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اتخاذ تصمیماتی از سوی دولت و مجلس برای تحقق این مهم به جهش اقتصادی در کشور منتهی می‌شود، در ارائه پیشنهادی تاکید کرد: دولت باید برای حمایت از صاحبان صنعت و صنوف به ارائه تسهیلات کم بهره بپردازد ضمن اینکه برای حمایت از کارگرانی که در پی تعطیلی کارخانجات و شرکت‌ها مشاغل خود را از دست داده‌اند، تدبیری بیندیشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز