خبرگزاری کار ایران

در تماس‌ با ایلنا مطرح شد؛

بابت همه چیز بودجه اختصاص می‌دهند اِلا «قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری»/ همکاران ما در ۲۵ سالگی شهید شدند

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۰۸۲

پرستاران می‌گویند: حتی در این شرایط کرونا نیز به فکر ما نیستند و نمی‌خواهند قوانین مغفول مانده را اجرا کنند.

جمعی از پرستاران در تماس با خبرنگار ایلنا، از رویه دولت در برخورد با پرستاران انتقاد کردند و گفتند: در طول شبانه‌روز، صداوسیما چند بار با نمایش کلیپ‌هایی از زحمات کادر درمان تشکر می‌کند و پرستاران را در صف مقابله با کرونا نشان می‌دهد اما این تقدیر و تشکرها همه در حد حرف و شعار است و عملی نمی‌شود!

به گفته این پرستاران، اگر واقعاً قصدِ «تقدیر» از زحمتکش ترین و پرخطرترین قشر کادر درمان یعنی پرستاران را دارند، باید برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که سیزده سال است، تصویب شده اما اجرا نشده، بودجه و اعتبار اختصاص دهند.

پرستاران می‌گویند: برای همه چیز بودجه اختصاص می‌دهند؛ سعی دارند با اختصاص بودجه، آسیب‌های کرونا را به حداقل برسانند؛ برای نمونه برای کسب و کارهای آسیب دیده بودجه در نظر گرفته‌اند اما به فکر آسیب‌های روانی پرستاران نیستند؛ اگر قرار است قدری از این تالمات و آسیب‌ها کاسته شود، حداقل به قوانین مصوب احترام بگذارند؛ ما قبل از هر پاداش و تقدیری، اجرای قانون را می‌خواهیم؛ قانونی که سالهاست بر زمین مانده و به بهانه کمبود بودجه اجرا نمی‌شود!

آنها به جانفشانی‌های همکاران خود و شهادت تعدادی از آنها ازجمله نرجس خانعلی زاده که در بیست و پنج سالگی، جان خود را از دست داد، اشاره می‌کنند و می‌گویند: زمان اجرای قانون تعرفه‌گذاری همین امروز است!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز