خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی درمان:

لزوم افشای درآمدِ پزشکانی که ماهی سیصد میلیون تومان پرکیس و کارانه می‌گیرند/ تفاوت حقوق یک معلم خرید خدمت با یک پزشک سرمایه‌دار چقدر است؟!

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۴۹۴

یک فعال صنفی درمان با انتقاد از حقوق نجومی برخی پزشکان، آنها را متعلق به طبقه ی سرمایه‌دار می‌داند و می‌گوید باید این حقوق‌های نجومی فاش شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درآمد ماهانه‌ی برخی پزشکان، به چند صد میلیون تومان می‌رسد؛ در واقع این گروه از پزشکان را می‌توان نجومی‌بگیر یا «پزشک‌‌سرمایه‌دار» نامید. اما چرا فضای روابط کار بخش درمان باید به گونه‌ای باشد که گروهی بتوانند به راحتی نجومی‌بگیر شوند؛ سیدمجید حسینی (فعال صنفی درمان) در این رابطه می‌گوید: یک طبقه سرمایه‌داری پزشکی در کشور ایجاد شده است؛ طبقه‌ای که نه تنها حق پرستاران و کادر درمان بلکه حق پزشکان عمومی، حق پزشکان مناطق محروم و پزشکانی که صاحب بیمارستان و اتاق عمل نیستند را می‌خورد.

به گفته‌ی وی، بخشی از طبقه پزشک، سرمایه‌دار هستند که تا مرز یک میلیارد و هشتصد از منابع ملی پرکیس (کارانه) می‌گیرند و باعث می‌شوند ششصد و چهل هزار دانش آموز در رؤیای ثروتِ بی‌قاعده‌ی پزشک سرمایه‌دار بسوزد.

حسینی می‌گوید: رویای میلیادر شدن مال بخش کوچکی از پزشکان است اما تمام ذهن جامعه را پرکرده است. فاصله معلم خرید خدمت، بهیار شرکتی، کارگر بخش خصوصی، پارکبان شرکتی و... با در آمد یک پزشک سرمایه‌دار، همان نماد اصلی وضع نابرابری در ایران است؛ و به همین دلیل است که همه می‌ترسند که این اختلاف عمیق را نقد کنند؛ حتی خود پزشکانی و پرستارانی که سهمی از این رانت‌های بزرگ نابرابر نمی‌برند، از نقد واهمه دارند؛ دلیلش عریان شدن این اختلاف ظالمانه است، خیلی‌ها نمی‌خواهند این اختلاف ظالمانه از پرده به در افتد!

به گفته‌ی وی، رفع این اختلاف عمیق، جز شفافیت راهی ندارند؛ فقط و فقط شفافیت.

او در انتها یک سوال ساده مطرح می‌کند: اگر این درآمدهای نجومی به حق است، چرا شجاعانه اعلام نمی‌کنند؟! چرا حقوق کسانی را که بالای بیست میلیون تومان در کشور از محل منابع ملی دریافت می‌کنند، اعلام نمی‌کنند؟ اگر حق کسی است که سیصد میلیون تومان پرکیس و کارانه بگیرد، خب چرا شجاعانه این حق اعلام نمی‌شود؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز