خبرگزاری کار ایران

محمدرضا بادامچیان:

دولت‌ها گوش‌شان به بخش‌های صنفی نیست و کار خودشان را می‌کنند/ فقط با مجلس پرتعداد می‌توان مصوبات کارگری را مصوب کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۸۹۴

نماینده مردم تهران گفت: شاهد بودید که در سال گذشته بخش سلامت را از تامین اجتماعی حذف کردند چراکه صنف پزشکان در مجلس به لحاظ تعداد بالا بود و برایند آنها رای کارگران را بی‌ثمر کرد و منجر به جدایی بخش سلامت از تعاون شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا بادامچی در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر در دانشکده علمی_کاربردی خانه کارگر برگزار شد، گفت:حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی دیروز، امروز و فردای همه ما است.

او در ادامه با تاکید بر لزوم دفاع از حقوق مردم در مجلس گفت: امیدوارم بتوانیم از حقوق مردم در سنگر مجلس دفاع کنیم و همراه شما مسائل و مشکلات کارگری را برطرف کنیم.

بادامچی با اشاره به مشکلاتی که امروزه کشور با آن روبرو است، تصریح کرد: کشور با مشکلات عدیده‌ای از تحریم گرفته تا تورم، گرانی و مسائل اقتصادی روبرو است که زندگی و معیشت خانواده‌های کارگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این باعث سرافکندگی است که نتوانستیم جلوی این سیل را بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیکاری در جامعه بر ناامنی غذایی و دارویی اثر می‌‌گذارد، تصریح کرد: با کاهش یک درصدی اشتغال در جوامع، نیم درصد بر امنیت غذایی و دارویی تاثیر منفی اتفاق می افتد که درصورت ادامه دربلند مدت مخرب است.

بادامچی با تاکید بر لزوم اجماع نمایندگان تشکل در مجلس اظهار داشت: مصوبات در مجلس برمبنای اجماع نظر است و اگر درخصوص مصوبه و طرحی اختلاف نظر وجود داشته باشد، این اجماع باعث می‌شود که رای به نفع اکثریت موافق صادر شود و لذا تشکل‌ها هرچه قوی‌تر باشند، چه در خارج از مجلس و چه در مجلس باعث می‌شود افراد قوی و اندیشمندانی در مجلس حضور داشته باشند باشند که می‌توانند با رایزنی‌های آگاهانه خود برخی دیگر را همراه کند. اما در نهایت تعداد نیز مهم است و آرا بر مبنای اکثریت به تصویب می‌رسد، در نتیجه باید با حضور حداکثری امور را پیش ببریم و صنف خودمان را در کمیسیون‌ها و صحن پیش ببریم.

او در این خصوص به جدایی بخش سلامت از حوزه کار و تامین اجتماعی که طی سال گذشته اتفاق افتاد اشاره کرد و افزود: شاهد بودید که در سال گذشته بخش سلامت را از تامین اجتماعی حذف کردند چراکه صنف پزشکان در مجلس به لحاظ تعداد بالا بود و برایند آنها رای کارگران را بی‌ثمر کرد و منجر به جدایی بخش سلامت از تعاون شد.

بادامچی ادامه داد: در نهایت این بخش به دولت رسید و در آنجا با توجه به آنکه نظارت ضعیف است هرجور که خواست عمل می‌کند. دولت‌ها گوش‌شان به حرف بخش صنفی نیست و کار خودشان را انجام می‌دهند. لذا اگر بخواهیم طرح‌ها و لوایحی که در درازمدت پاسخگوی اهداف ما است به ثمر برسانیم باید تلاش کنیم تا افراد شایسته‌ای در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند و فرقی نمی‌کند که در شورای عالی کار باشند و یا در مجلس فرقی نمی‌کند و همه اینها مجامع تصمیم‌گیری هستند. برای مثال در اسفند ماه قرار است در شورای عالی کار برای حداقل مزد کارگران تصمیم‌گیری شود.

او ادامه داد: خط فقر بالای سه میلیون و چهارصد بوده در حالی که حداقل مزد در سال گذشته یک میلیون و هفتصد بوده است که اصلا با وضعیت موجود همخوانی ندارد، در نتیجه باید قدرت چانه‌زنی به قدری باشد که طرفین ما متوجه شوند حداقل مزد باید چقدر باشد.

بادامچی تصریح کرد: باید طرفین را مجاب کنیم که این ضرورت حضور افراد باسواد و اندیشمند و دردآشنا به مجامع را نشان می‌دهد. خوشبختانه نمایندگان شما در اتحادیه‌ها طرح‌هایی را آوردند که بسیار عالی است و باتوجه به آنکه اکنون تعداد نمایندگان کارگران در مجامع و ارکان تامین اجتماعی با کارفرمایات و سیاستگذران برابر است یک امتیاز مثبت و بسیار تعیین‌کننده است چراکه اگر مسائل کارگران در صحن تایید شود می‌تواند تاثیرگذار باشد.

او در ادامه گفت: دولت هر موقع خواسته از صندوق‌ها برداشته و مقدار زیادی اکنون بدهکار است و تلاش می‌کنیم به نرخ روز این بدهکاری را بازگرداندیم.

او با تاکید بر اینکه باید بتوانیم در سطوح مختلف نفر و افراد داشته باشد، اظهار داشت: فقط با حضور پررنگ‌تر می‌توانیم حق و حقوق مردم را احیا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز