خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر خبر داد:

تخصیص پنج هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قطعی شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۷۵۱

علیرضا محجوب گفت: در ابتدای هفته جاری تخصیص پنج هزار میلیارد تومان از اعبتار مورد نیاز برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قطعی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب صبح امروز (25 بهمن ماه) در نشست صمیمانه با زنان بازنشسته شهرستان ری که در محل خانه کارگر این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه همسان‌سازی حقوق حق همه بازنشستگان است، اظهار کرد: تامین اجتماعی اجرا نکردن همسان‌سازی طرح  حقوق بازنشستگان را به دلیل کمبود اعتبار عنوان می‌کند به همین دلیل با پیگیری‌هایی که داشته‌ایم در قالب بودجه 99 در کمیسیون تلفیق تصویب شد که دولت 50 هزار میلیارد تومان از بدهی خود را پرداخت کند تا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محقق شود.

وی ادامه داد: هم اکنون طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار قرار گرفته و برای آن فرمول‌های متعددی پیشنهاد شده این است که در قالب همسان ترمیم حقوق از کف صورت بگیرد و بخش‌های دیگر نیز از این همسان‌سازی منتفع شوند.

محجوب با بیان اینکه برای محقق شدن این موضوع مذاکرات متعددی و در دستگاه‌های ذیربط انجام شده، افزود: در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد که دولت در قالب سهام و اموال به میزان 50 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی واگذار کند. از آنجا که پیشتر دولت مصوبه مجلس را اجرا نکرده بود پس از مذاکره مدیرعامل تامین اجتماعی با معاون اول رییس جمهور تاکنون 25 هزار میلیارد تومان آن نهایی شده است.

وی درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبار به این طرح اظهار کرد: در ابتدای این هفته مدیرعامل تامین اجتماعی خبر داد که تخصیص پنج هزار میلیارد تومان از 25 هزار میلیارد تومان مذکور به صورت قطعی شده است.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای اجرای این طرح توسط خانه کارگر گفت: آنچه برعهده ما بوده و برای دفاع از حق کارگران؛ انجام داده‌ایم و اکنون منتظر هستیم تا با پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی این طرح اجرا شود.

محجوب اضافه کرد: دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به نحوه اجرای این طرح پس از تخصیص اعتبار تدوین خواهد شد اما آنچه که مدنظر ماست دریافت حقوق حقه کارگران و رضایت آنهاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز