خبرگزاری کار ایران

کشاورز:

دانشجویان می‌توانند با نرخ ۱۲ تا ۱۸ درصد، بیمه شوند/ در استان فارس ۱۲ هزار نفر مقرری بیکاری دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۸۷۳

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: تامین اجتماعی اقدام به بیمه کردن دانشجویان کرده است و دانشجویان می‌توانند خود را بیمه کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، «ابراهیم کشاورز» در جمع خبرنگاران گفت: همه دانشجویان مراکز آموزش عالی دولتی و آزاد از این پس می‌توانند با مراجعه به مراکز تامین اجتماعی و پرداخت مبلغی نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: بیمه‌هایی با نرخ‌های ۱۲ درصد، ۱۴ و ۱۸ درصد برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

کشاورز همچنین اظهار داشت: زنان خانه‌دار هم می‌توانند با مراجعه به مراکز تامین اجتماعی با انعقاد قراردادهایی با نرخ ۱۲ درصد، ۱۴ درصد و ۱۸ درصد بیمه شوند.

وی گفت: جمعیت زیر پوشش تامین اجتماعی در فارس، ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر است که از نظر تعداد بیمه شده این استان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

کشاورز بیان کرد: ۲۰۷ هزار مستمری بگیر، ۷۶۰ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۴۷۰ هزار بیمه شده اجباری و ۵۳ هزار بیمه شده کارگر ساختمانی در این استان وجود دارد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه این سازمان ماهانه ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد شامل، مستمری، مقرری، هزینه درمان و ... را پرداخت می‌کند، اظهار داشت: عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی در این استان رقمی معادل ۲۵۰ میلیارد تومان است که در روزهای آینده پرداخت می شود.

کشاورز همچنین در مورد طرح‌های جدید این سازمان که در سال ۹۸ اجرا شده، گفت: در سال جاری، پرونده الکترونیکی بیمه‌شدگان شامل ۴۱۷ هزار پرونده در سامانه این سازمان بارگذاری شده تا جا به جایی سوابق زودتر انجام شود و مردم خدمات بهتر و سریع‌تری دریافت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس افزود: در فاز دوم طرح پرونده الکترونیک که از بهمن ۹۸ آغاز شده و تا شهریور ۹۹ ادامه دارد، همه پرونده‌های رتبه یک و ممتاز بارگذاری خواهد شد که در مجموع بیش از یک میلیون پرونده را شامل می‌شود.

وی حذف عکس از دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی را از دیگر اقدامات این سازمان در سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: دیگر نیاز به ارایه عکس در هنگام دریافت دفترچه بیمه جدید نیست و این کار تنها از طریق ارایه کارت ملی انجام می‌شود.

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سال ۹۸ طرح معافیت حق بیمه شرکت‌های دانش بنیان با هدف توسعه فضای کسب و کار این مشاغل در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن بدون پرداخت حق بیمه مفاصا حساب این واحدها صادر خواهد شد و در قالب اجرای این طرح ۶ هزار کارگاه دانش بنیان در استان فارس مشمول این بخشودگی و معافیت شده و از آن استفاده کردند.

وی با اشاره به افزایش حدود ۲۰ هزار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در سال 98 گفت: هم اینک حدود ۱۲ هزار نفر بیمه شده در فارس وجود دارد که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که تعداد این گروه به نسبت سال 97 حدود یک هزار نفر افزایش یافته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس هم در این نشست اظهار داشت: در دهه فجر 98 کار بازسازی و بهسازی بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی شیراز به اتمام رسید و این مرکز افتتاح شد.

اکبر امیری افزود: فضای بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی شیراز در پی این بهسازی، از ۴۵۰ مترمربع به 2 هزار و ۱۵۰ مترمربع مساحت افزایش پیدا کرد که در حال حاضر نیز این بخش بزرگترین اورژانس را در بین بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی در کشور دارد.

به گفته وی، همچنین در دهه فجر امسال درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان سپیدان در استان فارس نیز به بهره‌برداری رسید.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس به موضوع امکان پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سال 98 با شیوه تهاتر اشاره و بیان کرد: این شیوه تسویه مطالبات در سال ۹۷ به تصویب هیات مدیره این سازمان رسید و از یک سال گذشته تا کنون، مطالبات مراکز درمانی با شیوه تهاتر پرداخت می‌شود.

 امیری ادامه داد: مطالبات مراکز درمانی در سال‌های گذشته مشکلاتی را برای نهادهای بیمه‌گر به وجود آورده بود که خوشبختانه اکنون بیش از ۴۰ درصد مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی به صورت ماهانه با روش تهاتر پرداخت می‌شود و اکنون مطالبات مراکز درمانی به روز شده در حالی که در سال‌های گذشته پرداخت با حدود ۱۱ ماه تاخیر انجام می‌شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس، اضافه کرد: پرداخت مطالبات داروخانه‌ها در این استان نیز اکنون از تسویه ۶ ماهه به حدود ۴ ماه کاهش یافته و مطالبات پزشک خانواده نیز تا آذرماه و مطالبات مراکز دیالیز هم تا شهریور ۹۸ پرداخت شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده شاهد افتتاح درمانگاه شهرستان زرقان و بعد از آن نیز درمانگاه فیروزآباد باشیم و بعد از افتتاح این مراکز همه شهرستان‌های این استان که جمعیت بیمه شده تامین اجتماعی آنها 20 هزار نفر باشد از درمانگاه ملکی این سازمان بهره‌مند خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز