خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری الوند ۲ تا ۴ ماه مطالبات مزدی طلبکارند/ شورای شهر: شهرداری دچار مشکلات مدیریتی و مالی است

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۹۲۶

کارگران شهرداری الوند در استان قزوین از پرداخت نشدن۲تا ۴ ماه طلب مزدی خود خبر می‌دهند.

کارگران شهرداری الوند در استان قزوین در تماس خبرنگار ایلنا گفتند: نزدیک به ۳۰۰ کارگر  خدماتی و فضای سبز هستیم که به صورت قراردادی و پیمانکاری در قسمت‌های مختلف ستادی و خدماتی شهرداری الوند مشغول کاریم.

براساس گفته این کارگران، به صورت مشخص حجم معوقات مزدی کارگران خدماتی دو ماه و کارگران فضای سبز حدود ۴ ماه برآورد می‌شود.

طبق اظهارات یکی از کارگران، به غیر از چند ماه مزد پرداخت نشده، او و دیگر همکارانش بابت مقدار معینی از حق بیمه نیز طلبکارند و جدا از آن هنوز کارگران به دلیل ماهیت قراردادهای موقت امنیت شغلی ندارند و به بهانه‌های مختلف تهدید به اخراج می‌شوند.

این کارگر شهرداری الوند با یادآوری اینکه چندروز پیش با تصمیم کارگران برای اعتراض، بخشی از دستمزد مهر ماه  کارگران (حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان) پرداخت شد، افزود: بخشی دیگر از مشکلات ما کارگران شهرداری الوند به غیر واقعی بودن احکام شغلی ثبت شده در لیست بیمه تامین اجتماعی برمی‌گردد.

اوافزود: شهرداری الوند آگاهانه یا غیرآگاهانه از درج عنوان واقعی شغلی کارگران  خدماتی یا فضای سبز در لیست بیمه سازمان تامین اجتماعی خودداری می‌کند و در ‌‌نهایت این کارگران‌اند که از این وضعیت در زمان بازنشستگی با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور زیان می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال  اگر حرفه خدماتی یا فضای سبز به دلیل شرایط محیطی، سخت و زیان‌آور تلقی شود اما در عمل چون کارفرما در لیست بیمه ماهیانه سازمان تامین اجتماعی برای کارگران خدماتی یا فضای سبز از عنوان دیگری مانند کارگر، کارگر ساده… استفاده کرده است، این کارگران نمی‌توانند در آینده از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاد کنند.

به گفته این کارگر، در هر صورت کارفرما باید عناوین شغلی کارگر را درست در لیست بیمه درج و ثبت کند تا اگر این عناوین شغلی در لیست عناوین شغلی قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفت، کارگر دچار مشکل نشود.

طبق اظهارات این کارگر شاغل در شهرداری الوند؛ بی‌ثباتی شغلی که هم‌اکنون با حضور شرکت‌های واسطه‌ای نیروی انسانی با آن مواجهیم، قدرت اعتراض را از کارگران گرفته است.

«جواد ختمی»، عضو شورای شهر الوند با تایید خبر پرداخت نشدن معوقات مزدی کارگران قراردادی شاغل در این مجموعه به ایلنا گفت: مشکلات شهرداری الوند ناشی از سوءمدیریت و کمبود منابع مالی خلاصه می‌شود.

 او با بیان اینکه بخشی از مشکلات و چالش‌های شهرداری الوند ریشه در گذشته دارد و امروز این بحران با عدم تعامل اعضای شورای شهر، شهرداری و مسئولان دولتی ادامه دارد، افزود: هم‌اکنون شهرداری الوند برای جبران بخش زیادی از مشکلات مالی خود پیگیر فروش چند قطعه زمین است.

به گفته وی؛ وصول مطالبات کارگران شهرداری الوند نیاز به پیگیری اعضای شورای شهر دارد که آنهم با تخلفات مالی که در گذشته اتفاق افتاده و اختلافات فعلی اعضای شورای شهر به کندی پیش می‌رود.

ختمی با بیان اینکه در شرایط فعلی، مدیریت فعلی شهرداری الوند باید منابع مالی خود را با الویت‌بندی هزینه کند، گفت: شهرداری برای جبران منابع مالی خود ابتدا باید هزینه‌های غیرضروری خود را حذف کند و از انجام پروژه‌های جدید بپرهیزد.

او با بیان اینکه هم اکنون مدیریت شهری الوند به‌جای حفظ وضعیت موجود، به هزینه‌های شهر می‌افزاید، افزود: پروژه‌هایی که هم‌اکنون در شهر الوند با هزینه‌های بالا در دست ساخت  واجراست؛ غیرضروری است.

او در تکمیل سخنان خود افزود: به عنوان نمونه اخیرا شهرداری یک دوره مسابقات کشتی برای گروه سنی کودک در  الوند برگزار کرد که برگزاری آن هیچ ربطی به شهرداری نداشت در عین حال مخارج آن می‌توانست حداقل بخش کمی از طلب کارگران را جبران کند.

ختمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه پرداخت طلب مزدی کارگران در اولویت برنامه‌های شورای شهر است، افزود: در حال حاضر  برای جبران معوقات مزدی کارگران چند مرتبه به کارگران سبد کالا تعلق گرفته است.

این نماینده مردم در شورای اسلامی شهر الوند در خاتمه تأکید کرد: لازم است مدیریت شهری الوند نسبت به انجام وظایف قانونی در قبال کارگران خدمات شهری و فضای سبز جدیت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز