خبرگزاری کار ایران

همتی:

١٠ هزار میلیارد تومان برای اشتغال پایدار اختصاص داده شده است/ اعمال سیاست‌های پولی برای کنترل تورم

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۹۴۵

رئیس کل بانک مرکزی، گفت: ١٠ هزار میلیارد تومان برای اشتغال پایدار اختصاص داده شده و برای ٣٢٨ هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی درباره اینکه چرا بانک‌ها سخت تسهیلات پرداخت می‌کنند، گفت: از ابتدای سال تا الان ۶٢۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بانک‌ها پرداخت شده است؛ اینطور نیست که تمام این وام‌ها را دانه درشت‌ها گرفته باشند. ٢۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی افزود: ٧١درصد از وام‌هایی که به بخش صنعت داده شده، به سرمایه در گردش پرداخت شده است، یعنی سر سال باید این منابع پس داده شده و دوباره وام گرفته شود. ما اکنون ١٠ هزار میلیارد تومان برای اشتغال پایدار اختصاص داده شده و برای ٣٢٨ هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است.

وی افزود: مخلص مردم هم هستیم و ما هم می‌دانیم مردم تحت فشار هستند؛ بانک‌ها هم مشکل و تخلف دارند ولی ٩٠ درصد تامین مالی اقتصاد که الان جلوی امریکا و تحریم ایستاده است، را بانک‌ها انجام داده‌اند. بنابراین بانک‌ها کار می‌کنند و در مواقع تخلف با آنها برخورد می‌کنیم.

همتی افزود: بیشتر کشورها کنترل نقدینگی و تورم را از طریق عملیات بازار باز انجام می‌دهند ما تحت تاثیر عوامل اقتصادی می‌توانیم تورم انتظاری را پیش‌بینی کنیم بنابراین می‌توان سود کوتاه‌مدت بانکی را هدف‌گذاری کرد و از طریق خرید و فروش اوراق خزانه‌داری کل کشور بر بازار پول تاثیر بگذاریم. 

وی افزود: هر چند بازار ارز با نوسانات همراه بود اما این بازار سر و سامان گرفته است؛ بنابراین اعمال سیاست‌های پولی برای کنترل تورم قابل انجام است. الان وقت آن است که برای کنترل بازار پول اقدام کنیم و می‌توانیم برای کنترل تورم و هدفگذاری آن اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز