خبرگزاری کار ایران

طالبی:

صنعتگران فارغ‌التحصیلان بیکار را جذب کنند/حدود ۳۰ درصد اشتغال استان یزد در اختیار نیروهای غیربومی است

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۵۵۳

استاندار یزد گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان باید در کنار راهبردهای توسعه‌ای بحث به‌کارگیری نیروها به‌ویژه فارغ‌التحصیلان بومی را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش ایلنا، «محمدعلی طالبی» در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان گفت: به نظر می‌رسد ظرفیت استان بیش از آن چیزی است که امروز فعال شده و می‌توانیم با استفاده از همه ظرفیت‌های استانی و کشوری یک جهش جدی در اقتصاد و صادرات استان به وجود بیاوریم.

وی تشکیل کارگروه ویژه توسعه ارتباطات با کشورهای اوراسیا را ظرفیت خوبی برای پیشبرد برنامه‌ها در حوزه صادرات استان یزد دانست و افزود: صادرکنندگان یزدی باید با برنامه‌ریزی سریع در حوزه اوراسیا فعال و از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنند.

استاندار یزد تنوع بازار را ازجمله ویژگی‌های یزد در حوزه صادرات دانست و بیان کرد: حمایت از صادرات نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کند.

طالبی با اشاره به مشکلات پیش روی تولیدکنندگان، تصریح کرد: مشکلات مسیر صادرات برای تولیدکنندگان باید با ورود حاکمیت هموار شود

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بالا بودن آمار بیکاری در استان یزد، گفت: طبق برآوردهای انجام شده حدود ۳۰ درصد اشتغال استان یزد در اختیار نیروهای غیربومی است.

استاندار یزد بیکار بودن نیروی‌های بومی را چالش جدی دانست و با بیان اینکه بیکاری بومی‌ها توجیه ندارد، تأکید کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان باید در کنار راهبردهای توسعه‌ای بحث به‌کارگیری نیروها به‌ویژه فارغ‌التحصیلان بومی را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز