خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

عدم پاسخ اداره آب و استانداری کردستان به کارگران پروژه سد گاران/ چرا پیمانکاران حقوق کارگران را ضمانت نمی‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۴۹۳

کارگران شرکت شایگان مهر آپادانا_ خط انتقال آب سد گاران شهرستان مریوان از اداره آب و استانداری کردستان پاسخی نگرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرمان شکری (دبیر سندیکای کارگران فصلی و ساختمانی مریوان و سروآباد و کارگر شرکت شایگان مهر آپادانا_ خط انتقال آب سد گاران شهرستان مریوان) در خصوص مشکلات اخیر کارگران گفت: ما کارگران پروژه سد گاران فقط دستمزد یک ماه از سال ۹۸ را دریافت کرده‌ایم و با تعطیلی کارگاه و شرکت و دست از کار کشیدن کارگران تقریبا ۲ ماه است بلاتکلیف مانده‌ایم.

وی تصریح کرد: قبل از تعطیلی شرکت، کارگران تمام راه‌های قانونی را جهت پیگیری مطالبات و دستمزدهای معوقه خود پیش گرفتند و از کلیه ارگان‌های زیربط جهت احقاق حقوق خود اقدام کردند. بانک‌ها و ارگان‌های مربوطه با مصادره کردن اموال و دارایی‌های شرکت به مطالبات خود از شرکت دست یافتند و در این میان تنها سر کارگران شرکت بی‌کلاه ماند و دست‌شان به جایی بند نمانده است.

وی افزود: حالا کارگران دست خالی مانده‌اند و مطالبات وصول نشده از شرکت دارند و از آن طرف با شرکتی طرف هستند که هیچ مسئولیتی در قبال کارگران قبول نمی‌کند و به‌رغم چندین ماه پیگیری کارگران، دیگر ارگان‌ها هم زیر بار مسئولیت شرکت نمی‌رود‌. اداره کار، امور آب و ... تنها یک جواب مشترک دارند که باید یا صبر کنید یا به ما مربوط نیست.

دبیر سندیکای کارگران فصلی و ساختمانی مریوان بیان کرد: حقیقتا از نامه‌نگاری و جلسه گذاشتن ادارات مذکور خسته شده‌ایم از اینکه هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم و در نهایت تصمیم گرفته‌ایم از مجرای استانداری کردستان موضوع را پیگیری کنیم.

شکری درباره  تجمع روز گذشته کارگران نیز گفت: استانداری نیز طبق روال معمول، کارگران را به اداره آب منطقه کردستان ارجاع دادند.

وی تصریح کرد: با برخورد ناپسندانه‌ای که اداره آب منطقه کردستان با کارگران داشتند به این نتیجه رسیدیم که ظاهراً مدیران استانی زیر بار مسئولیتشان نمی‌روند و ادارات مربوطه نیز یکی پس از دیگری خود را از مسئولیت‌پذیری تبرئه می‌کنند.

موضوعی که برای ما کارگران روشن نیست این است که چرا ادارات دولتی و مسئول و نهادهای صدور مجوز به شرکت‌ها، ضمانت‌نامه و تضمین تمام امور را از شرکت‌ها می‌گیرند جز ضمانت حقوق کارگران را؟ تنها دلیل وضع موجود عدم انسجام و اتحاد جدی کارگران و نبود تشکل مستقل برای پیگیری و تحقق حقوق از دست رفته آنهاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز