خبرگزاری کار ایران

درخواست تجدیدنظر ۱۶ تشکل صنفی معلولان در سهمیه بنزین؛

معلولان برای کار، توانبخشی و تحصیل به ۳۰۰ لیتر سهمیه بنزین نیاز دارند

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۰۴۲

تشکل‌های صنفی معلولان خواستار افزایش سهمیه بنزین معلولان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۱۶ تشکل‌ فعال در حوزه حقوق افراد دارای معلولیت طی نامه‌ای به شرکت فرآورده‌های نفتی ایران، نسبت به سهمیه بنزین در نظر گرفته‌ شده برای جانبازان و معلولان، اعتراض کرده و اقدام به ارسال درخواستی مبنی بر تجدیدنظر در این سهمیه کرده است.

این نامه توسط کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت (کمپین معلولان)، شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد ناشنوایان ایران، موسسه نیکوکاری توان یاران صبح الوند همدان، انجمن معلولین آسیب نخاعی شهرستان کازرون، دفتر فرهنگ معلولین، انتشارات توانمندان، انجمن والدین حامی اوتیسم، موسسه پیام آوران ساحل امید، کلینیک مددکاری اجتماعی ایمان، کانون مهرآفرینان سرزمین سکوت، انجمن معلولین نشاط بهارستان، موسسه رفاه نابینایان سقز، رادیو تولن، انجمن برنا، کانون معلولین توانا و موسسه همدلان مهرآفرین کوثر خوزستان امضا شده است.

در این نامه خطاب به مدیرعامل محترم شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران آمده است: سهمیه بنزین در نظر گرفته شده برای جانبازان و معلولان ناچیز بوده و گر‌هی از مشکلات عدیده و مضاعف این افراد نخواهد گشود. زیرا استفاده این افراد از سامانه‌ها و ناوگان‌های حمل و نقل عمومی به دلیل عدم دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی نشدن و همچنین هزینه‌بر بودن تاکسی‌های اینترنتی و بعضا عدم سرویس‌دهی به علت همراه داشتن ویلچر غیرممکن یا به شدت محدود است و نیز در شهرهای دورافتاده و محروم حداقل امکانات حمل و نقل عمومی هم وجود ندارد.

در ادامه این نامه می‌خوانیم: بررسی‌های اجمالی نشان می‌دهد که جانبازان و معلولان برای امور روزمره خود نظیر درمانی، تحصیلی، توانبخشی، شغلی، اداری، معیشتی و... به حداقل ۲۵۰ الی ۳۰۰ لیتر بنزین در هر ماه نیاز دارند که این مقدار با سهمیه در نظر گرفته شده تناسبی ندارد.

در پایان نامه ۱۶ تشکل حوزه معلولان آمده است: لذا درخواست داریم تا با در نظر گرفتن مجموع شرایط اعم از محرومیت استفاده از سامانه‌ها و ناوگان‌های حمل و نقل عمومی و ...، در سهمیه بنزین جانبازان و معلولان تجدیدنظر نموده و با این کار اندکی از تضییع حقوق صورت گرفته در حق آنان را کاسته و از امور روزمره و مشارکت اجتماعی محدود و طرد نفرمائید.

پیشتر در اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران آمده بود: سهمیه تخصیصی به خودروهای سواری دارای پلاک معلولان و جانبازان از ابتدای دی ماه سال­جاری برای خودروهای بنزین سوز به میزان ۱۰۰ لیتر و خودروهای دوگانه سوز به میزان ۷۰ لیتر درماه می­‌باشد (شایان ذکر است میزان ۴۰ لیتر به سهمیه قبلی اضافه شده است که با تعویض کارت سوخت فعلی و صدور کارت جدید قابل بهره‌برداری خواهد بود)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز