خبرگزاری کار ایران

اعتراض تعدادی از کارگران شهرداری به جابجایی شغلی/ شهرداری: استخدام‌ها غیرقانونی و بدون طی روال قانونی بوده است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۱۳۵

نزدیک به ۲۰۰ کارگر مجموعه شهرداری بروجرد در استان لرستان با مشکل جابجایی مواجه هستند. در پی این مساله، تعدادی از آنها در روز گذشته مقابل ساختمان شورای شهر و شهرداری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در بروجرد می‌گویند: حدود ۲۰۰ کارگر شهرداری این شهر که با عناوین مختلف شغلی در بخش‌های مختلف اداری مشغول کار بودند از تاریخ یکم دی ماه به واحد خدمات و جمع‌آوری زباله جابجا شده‌اند. در پی این مساله، تعدادی از آنها در روزهای گذشته مقابل ساختمان شورای شهر و شهرداری تجمع کردند.

گفته می‌شود شهرداری بروجرد حدود ۲ هزار نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی و شرکتی دارد و میانگین سابقه کاری کارگران جابجا شده یک تا ۵ سال است که برخی از آنها هنوز بخشی از مطالبات مزدی خود را طلبکار هستند.

از قرار معلوم شهردار بروجرد که حدود یک ونیم سال است مدیریت شهر را به‌دست گرفته، معتقد است این نیروها از ابتدا برای واحد خدمات و جمع‌آوری زباله‌های شهری جذب شهرداری شده‌اند ولی در بخش‌های اداری مشغول به کار شده‌اند اما بعد از گذشت چند سال حاضر به برگشت به محل کار اصلی خود نیستند.

این کارگران می‌گویند: شهرداری توجهی به وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات ما کارگران ندارد و هیچکدام از ما ۲۰۰ کارگر حاضر به ادامه کار در بخش خدماتی شهرداری نیستیم.

محمد گودرزی (دبیر اجرایی خانه کارگر برجرد) با اشاره به اینکه کارگران شهرداری بروجرد به صورت میانگین ۸ ماه حقوق معوقه دارند به ایلنا گفت: معترضان از کارکنان بخش اداری شهرداری بروجرد هستند که طی سالهای گذشته از راه غیرقانونی و بدون طی روال قانونی استخدامی از سوی اعضای سابق شورای شهر به مرور به استخدام شهرداری درآمده‌اند.

او با بیان اینکه شهرداری بروجرد با افزایش نیروی کار مواجه است، در ادامه افزود: طبق گزارش مدیران شهری بروجرد، شهرداری این شهر حدود ۸۰۰ کارگر مازاد دارد. این افراد در حالی به مرور جذب شهرداری شده‌اند که شهرداری طی سالهای گذشته درآمد کافی برای پرداخت دستمزد کارگران و هزینه جاری شهرداری نداشته است.

او گفت: سال گذشته شهرداری برای کاهش هزینه‌ها از تعداد کارگران بخش خدمات کم کرد. در عین حال این ۲۰۰ نفر که با عنوان شغلی کارگر خدماتی به مرور جذب شهرداری شده‌اند را از ابتدای دی ماه از واحد اداری به بخش خدمات جابجا کرده است اما آنها حاضر به ادامه کار در بخش مربوطه نیستند. به طوری که هم‌اکنون حجم زیادی از زباله‌های شهر جمع‌آوری نشده، باقی مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز