خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز یک‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

اطلاعیه شماره ۹ ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت کار/ سرگردانی کارگران بیکار شده «فولادین ذوب آمل» برای بازگشت به کار/ دادستان شیراز مشکلات «روغن شیراز» را بررسی کرد/ وکیلِ سپیده قلیان رای دادگاه تجدیدنظر را تایید کرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۰۵۳

امروز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای اطلاعات تازه‌ای درباره جاماندگان حمایت معیشتی داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اطلاعیه تازه وزارت رفاه، سرگردانی کارگران بیکار فولاد ذوب آمل، بررسی مشکلات کارگران روغن شیراز، تایید حکم حبس سپیده قلیان و افزایش حوادث کار در مازندران برخی از مهم‌ترین اخبار منتشر شده امروز در سرویس کارگری ایلنا بود. در این روز همچنین گزارش‌هایی درباره مالیات بر درآمد و کارگران استارت‌اپی انتشار یافت. گفت‌و‌گوهایی با فتح‌الله بیات و طاهر موهبتی نیز روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت.

 اطلاعیه شماره ۹ ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

 از مجموعِ ۶ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۶۱ نفر ،کمتر از ۵۰ درصد (یعنی ۳ میلیون و ۷۰ هزار و ۵۳۱ نفر) متقاضیانی که در کد دستوری # ۶۳۶۹* ثبت درخواست کرده‌اند ، اقدام به پذیرش شرایط اعلام شده نموده و درخواست خود را به صورت قطعی برای بررسی مجدد وسع مالی خانوار ثبت کرده‌اند.

 سرگردانی کارگران بیکار شده «فولادین ذوب آمل» برای بازگشت به کار

 پس از گذشت حدود دو ماه از تعدیل ۱۶۰۰ کارگر قراردادی کارخانه فولادین ذوب آمل در استان مازندران، هنوز هزار نفر کارگر برای بازگشت به کار خود معطل مانده‌اند.

 دادستان شیراز مشکلات «روغن شیراز» را بررسی کرد

جلسه بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی شیراز از سوی دادستان عمومی و انقلاب شیراز برگزار شد.

 وکیلِ سپیده قلیان رای دادگاه تجدیدنظر را تایید کرد

وکیل «سپیده قلیان» از محکومان پرونده اعتراضات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در صفحه اینستاگرام خود رای دادگاه تجدیدنظر را اعلام کرد.

 افزایش ۸ درصدی حوادث ناشی از کار در استان مازندران

علی عباسی ( مدیرکل پزشکی قانونی مازندران) گفت: در هشت ماهه سالجاری ۷۰ نفر (همگی مرد) بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشت.

 در سال ۹۹ جمعیتِ زیر خط فقرِ بیشتری، مالیات بر درآمد می‌پردازند

 در سال ۹۹ طبق لایحه بودجه، افراد زیر خط فقر بیشتر از حقوقشان را به دولت مالیات می‌دهند؛ اگرچه در ظاهر سقف معافیت مالیات بر درآمد حقوق‌بگیران افزایش یافته است.

 "کارگران استارت‌اپی" بدون تشکل و بدون اتحادیه

هزاران نفر در کسب و کار‌های جدید مشغول فعالیت هستند، اما خبری از تشکل و اتحادیه برای این شاغلان نیست. مسئولان هر چه می‌گویند درباره اصنافی است که بیشتر مربوط به صاحبان استارت‌اپ‌هاست. در این میان کارگران استارت‌اپی باید چه کار کنند؟

 حفظ مشاغل موجود در اولویت باشد

فتح الله بیات (رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران) می‌گوید: اگر ما به فکر مشکلات تولیدکنندگان و همچنین کسانی که کسب و کاری راه انداخته‌اند نباشیم، شاهد ریزش اشتغال خواهیم بود. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی که از آن با عنوان جنگ اقتصادی یاد می‌شود، بانک‌ها می‌توانند کمک کنند و جلوی ورشکستگی صنایع را بگیرند.

 مدیریت هزینه تنها بخشی از کسری منابع بیمه سلامت را جبران می‌کند

جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با حضور مدیرعامل و معاونان سازمان بیمه سلامت و ارائه گزارش اقدامات و بررسی عملکرد اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز