خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

بیمه‌شدگان رایگان فقط می‌توانند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۹۱۸

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت، گفت: بیمه شدگان رایگان که از دفترچه بیمه همگانی سلامت استفاده می‌کنند، براساس تبصره ١٧ قانون بودجه ٩٨ فقط می‌توانند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان بیمه سلامت، محمد هاشمی گفت: کسی که توانایی مالی دارد و می‌تواند به بخش خصوصی مراجعه کند و هزینه ۹۰ ماه بیمه را بدهد، می‌تواند دفترچه بیمه خود را تغییر داده و به ۴۴ هزار مرکز طرف قرارداد بخش خصوصى مراجعه کند.

وى ادامه داد: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در پنج صندوق بیمه‌ای همگانی، ایرانیان، روستاییان و عشایر، کارکنان دولت و سایر اقشار تحت پوشش قرار دارند.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت که به اصطلاح تحت پوشش بیمه رایگان هستند و حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود، فقط مى‌توانند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: البته بیمه شدگانی که تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار دارند و حق بیمه می‌پردازند، می‌توانند به بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی طرف قرارداد مراجعه کنند.

هاشمی اظهار داشت: همچنین پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد نسبت به گذشته روند منظمی دارد و بدهی‌های بیش از ١٧ یا ١٨ ماه که توسط مدیران برخی بیمارستان‌های خصوصی ذکر شده مربوط به سازمان بیمه سلامت نیست.

وى بیان کرد: در حال حاضر قرارداد سازمان بیمه سلامت یا هیچ مرکزى در بخش خصوصى لغو نشده و با ٤٤ هزار مرکز در بخش خصوصى قرارداد داریم و حتى مراکزى در نوبت انعقاد قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند. در نتیجه برخى موارد مطرح شده در این زمینه دقیق نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز