خبرگزاری کار ایران

صادق‌زاده:

دستمزد کارگران با تورم افسارگسیخته همخوانی ندارد/ فقدان امنیت شغلی کارگران را نگران کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۵۵

نایب رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی گفت: فقدان امنیت شغلی و تامین نشدن معیشت، کارگران را نگران کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حبیب صادق‌زاده تبریزی» درباره شرایط سخت کارگران، اظهار داشت: قانون کار می‌توانست، حقوق کارگران را حفظ کند اما با هجمه‌هایی که از جوانب مختلف به آن وارد شده، در عمل جز فقدان امنیت شغلی و تامین نشدن معیشت کارگران چیزی بر جای نگذاشته است. این در حالی است که همین قانون عقیم را هم برنمی‌تابند؛ پس باید گفت: بدا به حال ما کارگران که این قانون کار بخواهد با تغییراتی همراه باشد. 

او با بیان اینکه چرا ما کارگران بایستی حسرت سالهایی که وضعیت معیشت نسبتا مناسبی داشتیم، را در دل داشته باشیم، گفت: با وجود اینکه مسئولان و مجلسیان به شرایط و مشکلات معیشتی و شغلی کارگران و حداقل‌بگیران آگاه هستند، چاره‌اندیشی نمی کنند. تداوم بی‌توجهی به خواسته‌های به حق کارگران در زمینه معیشت و امنیت شغلی آسیب‌های اجتماعی بیشتری را همراه خواهد داشت. 

او گفت: در شرایط ویژه اقتصادی که قیمت کالاهای اساسی رو به افزایش است دستمزد کارگران با تورم افسارگسیخته همخوانی ندارد. در عین حال به همین نسبت هزینه‌های کارگران از مزد آنها پیشی گرفته است. 

عضو کمیته دستمزد کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه کارگران به دنبال بازگشت قدرت خرید خود هستند، تصریح کرد: از زمان آغاز هدفمندسازی یارانه‌ها شاهد از دست رفتن قدرت خرید کارگران و قشر آسیب‌پذیر و نیز متاسفانه رکود واحدهای تولیدی هستیم.

صادق زاده، گفت: با نزدیک شدن به تصمیم‌گیری شورای عالی کار، دولتمردان و کارفرمایان نباید فراموش کنند که جامعه کارگری از قیمت ارز و گرانی سرسام‌آور اقلام مصرفی و مسکن و .... رنج می‌برند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز