خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

اگر کد رهگیری دریافت نکرده‌اید به سایت مراجعه کنید/از تهران تا اسلامشهر "بنزین" حرفِ اول و آخر را می‌زند/با پدیده‌ی کم‌شماری ساعت کار مواجه هستیم/«طرح رتبه‌بندی» با مختصات فعلی، تغییر محسوسی در دریافتی معلمان ایجاد نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۴۰۸

امروز انتشار اخبار درباره تبعات گرانی بنزین و حمایت‌های معیشتی خانوار‌ها ادامه یافت.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز اخبار شاهد انتشار اخبار دیگری به دنبال افزایش قیمت بنزین بودیم. همچنین در این روز گزارشی درباره ساعت کار و گفت‌و‌گوهایی با شهرام جمالی و حسین حبیبی منتشر شد. ثبت‌نام یک کارگر برای انتخابات مجلس، بیانیه تازه‌ای از بازنشستگان و بازگشت به کار ۴۵ کارگر حمل و نقل خلیج فارس از دیگر مطالب منتشر شده در این روز بود.

 اگر کد رهگیری دریافت نکرده‌اید به سایت مراجعه کنید

اگر کد رهگیری دریافت نکرده‌اید با مراجعه به سایت و وارد کردن شماره ملی و شماره حساب یارانه خود، ثبت درخواست کنید.

 از تهران تا اسلامشهر "بنزین" حرفِ اول و آخر را می‌زند

وقتی در شهری مانند اسلامشهر، اشتغالِ بیش از ۳هزار خانوار به طور مستقیم به بنزین وابسته است و در سراسر کشور یک میلیون خانوار چنین وضعیتی دارند، نمی‌توان تاثیر مستقیمِ گرانی بنزین بر این گروه‌های هدف را ناچیز شمرد یا نادیده گرفت.

 با پدیده‌ی کم‌شماری ساعت کار مواجه هستیم

کاهش میانگین ساعت کار هفتگی در ایران مثبت است یا منفی؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد این اتفاق می‌تواند به ضرر کارگران باشد. از طرف دیگر ما در ایران با پدیده‌ای به نام کم‌شماری ساعت کار کارگران هم مواجه هستیم.

 «طرح رتبه‌بندی» با مختصات فعلی، تغییر محسوسی در دریافتی معلمان ایجاد نمی‌کند

شهرام جمالی (فعال صنفی معلمان استان البرز) با تاکید بر اینکه شاکله‌ی فعلی طرح رتبه‌بندی و اعتبار این طرح قادر به افزایش قابل قبول دریافتی معلمان نخواهد بود، به حذف معلمان غیررسمی از این طرح انتقاد می‌کند.

 در چه شرایطی کارگران می‌توانند از کارفرما سرویس ایاب و ذهاب بخواهند؟

حسین حبیبی(عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور) گفت: قانون کار به طور کلی در فصل هشتم که مربوط به خدمات رفاهی کارگران است، برای کارگرانی که محل زندگی‌شان دور از محیط کارشان باشد، تمهیداتی در نظر گرفته است که در این روزها عملا اجرا نمی‌شود.

 کارگر پارس جنوبی کاندیدای نمایندگی مجلس شد

احمد بادام‌فیروز که سیزده سال سابقه کار در پارس جنوبی دارد، در انتخابات مجلس داوطلب شده است.

 تبعات گرانی بنزین بر سر کارگران و بازنشستگان آوار خواهد شد

جمعی از بازنشستگان در بیانیه‌ای نسبت به تبعات تورمیِ گرانی بنزین هشدار دادند و خواستار توجه به موضوع شدند.

 ۴۵ کارگر اخراجی حمل‌ونقل خلیج فارس به کار بازگشتند

 در پی اخراج حدود ۵ ماهه ۴۵ نفر از کارگران قراردادی شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس در شهرستان اسلامشهر، یک منبع خبری از بازگشت به کار همه کارگران خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز