خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید؛

بوی فساد خصوصی‌سازی و روح منفعت طلبی آن همه جا را در برگرفته/قانون کار مظلوم‌ترین قانون جمهوری اسلامی است/قانون کار شیر بی یال و دم و کوپال یا یک سند مترقی/حق جامعه کارگری است که مطالبات خود را از دولت بخواهد/محاسبات سبد معیشت را به تعویق می‌اندازیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۶۹۶

اخبار تجمعات کارگری همزمان با سالروز تصویب قانون کار در سرویس کارگری ایلنا بازتاب یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با سالروز تصویب قانون کار اخبار و گزارش‌هایی در این زمینه منتشر شد. همچنین اخبار درباره کمک‌های معیشتی دولت منتشر شد. گفت‌و‌گو‌هایی با علی خدایی و فریبا مهدیون نیز امروز منتشر شد.

 بوی فساد خصوصی‌سازی و روح منفعت طلبی آن همه جا را در برگرفته

علیرضامحجوب (دبیر کل خانه کارگر) در تجمع سالروز تصویب قانون کار گفت: خصوصی‌سازی آفت قانون کار بوده و از بهداشت کار تا بازرسی کار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 قانون کار مظلوم ترین قانون جمهوری اسلامی است

قانون کار چه بنیان‌هایی را برافراشته‌ است؟ چرا مورد هجمه قرار می‌گیرد؟ چه آینده‌ای دارد؟ به مناسبت سالروز قانون کار این پرسش‌ها را با فعالان کارگری مطرح کردیم و نظر آنها را جویا شدیم.

 قانون کار شیر بی یال و دم و کوپال یا یک سند مترقی

بدیهی‌ست که قانون کار هرچقدر هم در زمان خود مترقی و پیشرو، تدوین شده باشد، در گذر زمان و بعداز سی سال و با توجه به تغییراتِ متاخر بازار کار، نیازمند اصلاح و بازبینی‌ست؛ اما مساله اینجاست که اصلاح قانون کار به نفع کارگران، نیازمند تشکل‌های قوی کارگری، قدرت چانه‌زنی ساختاری و سازمانی بالای کارگران و حمایت مجلس است؛ باید پیش از هر نوع اصلاح احتمالی، از پیش‌فرض‌های مورد نیاز، مطمئن بود.

 حق جامعه کارگری است که مطالبات خود را از دولت بخواهد

در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار در شرق تهران، کارگران و بازنشستگان این منطقه خواستار توجه و احیای قانون کار شدند.

 در هم شکنی قانون کار به نفع خواب‌های شیرین کارفرمایان

قانون کار در عمل آنطور که باید و شاید تا امروز اجرا نشده تا نگاه منفعت‌طلبانه، سوداگرانه و ضدکارگری در حوزه اقتصاد حاکم شود. هر بار هم بهانه رونق تولید و افزایش اشتغال بود باز این قانون کار بود که مورد هجمه قرار گرفت. اما کم کردن شر قوانین حمایتی کارگران از سر کارفرمایان نه تنها از اشتغال نکاست بلکه آمار بیکاری همینطور در حال افزایش است.

 مخالف خودمانی سازی اقتصاد هستیم

 اکبر قربانی (دبیر خانه کارگر غرب تهران) با تاکید بر رویه‌های حمایتی قانون کار در سالروز تصیب قانون کار گفت: باید اصلاحاتی به نفع کارگران صورت بگیرد.

 پرداخت کمک‌ حمایتی معیشتی به مشمولین تا دوم آذر ادامه دارد

​کمک حمایت معیشتی دولت پس از بررسی‌های انجام شده به حدود ۶۰ میلیون نفر پرداخت می‌شود. پرداخت به این تعداد که بالغ بر ۷۰ درصد جمعیت کشور را دربر می گیرد تا پایان روز شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ به مشمولین ادامه خواهد داشت.

 محاسبات سبد معیشت را به تعویق می‌اندازیم

علی خدایی (نماینده کارگران در شورای عالی کار) گفت: محاسبات سبد معاش را دقیق انجام خواهیم داد منتها امیدواریم وعده‌ی گران نشدن کالاها محقق شود.

 زنان کارآفرین در فراهم کردن تضمین‌های بانکی مشکل دارند

فریبا مهدیون (رئیس هیئت مدیره انجمن ملی زنان کارآفرین) گفت: زنان کارآفرین مشکلات زیادی در نوآفرینی دارند که عمدتاً مربوط به تسهیلات است. اخیراً که حوزه کارآفرینی استارت‌آپ‌ها معروف شده است، زنان مشکلات زیادی در حوزه تامین تضامین دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز